جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 13 مرداد 1395     
این پوشاک خجالت‌آور!

از این ملغمه‌ بی حساب و کتابی که نامش را فوتبال حرفه‌ای گذاشتیم و هر دم از باغش، بری می‌رسد ـ این‌بار البسه و پوشاکی واردش شده که موجبات تمسخر و سرشکستگی را فراهم آورده است.
روزنامه ایران: خدا رحمت کند «ناصرخان حجازی» را که هنوز زبان‌مان نمی‌چرخد در ادامه‌ نامش، «مرحوم» و «شادروان» بیاوریم ـ در جایی گفت: «ما همه چیزمان باید به همه چیزمان بیاید!»
 
از این ملغمه‌ بی حساب و کتابی که نامش را فوتبال حرفه‌ای گذاشتیم و هر دم از باغش، بری می‌رسد ـ این‌بار البسه و پوشاکی واردش شده که موجبات تمسخر و سرشکستگی را فراهم آورده است.
 
از چسب زدن روی شماره پیراهن‌های تیم ملی جوانان در تورنمنت رسمی آسیایی تا لباس‌های آب رفته‌ استقلال و پوشاک بی‌کیفیت تیم ملی فوتبال ایران که گوش شیطان کر و چشمش کور؛ در رده‌ اول رنکینگ فیفا در آسیا قرار دارد. باز هم گلی به گوشه‌ جمال «کارلوس کی‌روش» که نخستین‌بار، کیفیت البسه‌ تیم ملی بزرگسالان را مورد انتقاد قرار داد و پیش از سایر مسئولان ایرانی گفت که این لباس‌ها در شأن تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران نیست! مانده‌ایم که در کنار این‌ همه ریخت و پاش‌های مالی در فوتبال- استفاده از یک برند مناسب برای تیم ملی ایران مگر چقدر هزینه دارد که مسئولان و متولیان فوتبال کشور رو به‌ سوی برندهای بی نام و نشان و بی کیفیت برده‌اند و هرچه دست‌شان می‌آید، بر تن تیم‌های خود می‌کنند؟ این برند جدید ایتالیایی که به گفته‌ «مهدی تاج»، رئیس فدراسیون فوتبال، محصولاتش را در شیراز تولید می‌کند!
 
از کجا سر و کله‌اش پیدا شده یا آن یکی برند چینی که نام ژیمناست افسانه‌ای خود را روی محصولاتش چاپ کرده، از کجا سر درآورده که یک مرتبه همه‌ تیم‌های ما به صورت خودجوش! لباس‌های مورد نیاز خود را از آنان تأمین می‌کنند؟ تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 1978 آرژانتین «آدیداس» پوشید، در 1998 فرانسه و 2006 آلمان، «پوما» برتن کرد و در جام جهانی 2014 برزیل به «آل‌اشپورت» تن داد! با همین فرمان جلو برویم، در جام جهانی 2018 روسیه (البته اگر صعود کنیم) برای خواندن نام تولیدکننده‌ البسه تیم ملی باید مترجم استخدام کنیم.
 
از صحبت‌های رئیس فدراسیون فوتبال در برنامه‌ 90 این هفته- آخرش هم دستگیرمان نشد که در اولین بازی مقدماتی جام جهانی 2018 با لباس چه شرکتی در برابر قطر صف‌آرایی خواهیم کرد. احتمالاً باز هم «مرد»! پرتغالی که از شانس ما سرمربی تیم ملی فوتبال ایران است، در برابر پوشیدن لباس برند‌های بی نام و بی کیفیت ایستادگی کند که اگر نکند، به احتمال زیاد- اصغرآقا یا.... لباس‌های تیم ملی را خواهد دوخت! آقای «تاج»، آقای «برانکو»، آقای «علی‌منصور»، آقای «ویسی»، آقای «قلعه‌نویی»، آقای «فرکی» و... تیم‌هایی که شما مسئولیت آنها را بر شانه دارید، لایق پوشیدن «آدیداس»، «پوما» و «نایک» هستند. تیم ملی فوتبال ایران باید بهترین‌ها را بر تن کند. دست‌کم پیراهن‌های تیم ملی را دیگر دور نزنید!



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: