جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 27 مرداد 1395     
ورود 500دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی

به گزارش حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،  مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران گفت: تعداد 6 هزار و 500 دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل تهران در حال فعالیت است که با توجه به مصوبات تعیین شده دولت در خصوص سن فرسودگی 8 ساله اتوبوس های درون شهری حدود 3 هزار دستگاه فرسوده در ناوگان اتوبوسرانی پایتخت وجود دارد.

پیمان سنندجی افزود: از سال 89 تاکنون از سوی دولت بودجه ای برای نوسازی یا توسعه ناوگان اتوبوسرانی اختصاص داده نشده و توسعه ی ناوگان از محل اعتبارات شهرداری با مساعدت شورای شهر تهران صورت گرفته که در حال حاضر این اتوبوس ها در خطوط BRT فعال هستند.

وی با اشاره به ورود 50 دستگاه اتوبوس تک کابین جدید تا آخر مرداد ماه به ناوگان اتوبوسرانی تصریح کرد تعداد 500 دستگاه اتوبوس تک کابین مونتاژ داخل (450  دستگاه تک کابین و 50 دستگاه مینی بوس) تا مهرماه وارد ناوگان اتوبوسرانی می شوند.

وی اظهار داشت: آنچه که در بحث نوسازی و بازسازی اتوبوس ها حائز اهمیت است کمک و مساعدت دولت به ناوگان اتوبوسرانی است تا اتوبوس های فرسوده، نوسازی یا بازسازی شوند و کیفیت ارائه خدمات به شهروندان افزایش یابد.

سنندجی با اشاره به ضرورت نوسازی مینی بوس های شهر تهران عنوان کرد طی سالیان اخیر رایزنی های صورت گرفته جهت تبدیل به احسن و یا بهسازی ناوگان مینی بوسرانی به نتایج مثبتی نرسیده و جا دارد دولت محترم نگاه ویژه ای به بحث اتوبوسرانی به ویژه بازسازی و ورود مینی بوسهای جدید جهت خدمت رسانی بهتر به شهروندان باشد.

وی اذعان داشت: برای نوسازی مینی بوس ها باید راهکارهایی در پیش گرفت تا با توجه به توازن قیمت و گرانی پیش آمده در چند سال اخیر، مالکین به انجام نوسازی و بازسازی تمایل پیدا کنند.

وی با اشاره به وضعیت خطوط BRT موجود در ناوگان اتوبوسرانی خاطر نشان کرد: با راه اندازی 10 خط پیش بینی شده BRT در مناطق مختلف تهران و اتمام این طرح ، قولهایی که جهت گسترش خطوط تندرو داده بودیم محقق شده است و ادامه مسیر خط5 BRTکه هم اکنون مسیر رسالت به آرژانتین را پوشش میدهد در حال مطالعه و برنامه هستیم که در آینده به سمت منطقه 22 شهرداری ادامه پیدا کند.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در پایان اضافه کرد: مسئله مهم در بخش مطالعه و برنامه ریزی گسترش خطوط  BRT این است که در مسیرهای تردد اتوبوس ها، خطوط موازی وجود نداشته باشد و خطوط فرعی با خطوط BRT تداخل پیدا نکنند که این نیازمند مهندسی جدیدی است تا در این زمینه نظرسنجی لازم انجام و سپس با در نظر گرفتن نیاز مردم در جهت ارائه خدمات حمل و نقل عمومی شاهد پیشرفت بیشتری باشیم

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: