جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: جمعه، 29 مرداد 1395     
معاون شهردار تهران در بازدید میدانی از محدوده مرکزی پایتخت خبر داد:
توسعه دوچرخه سواری، جایگزینی موتورهای برقی و پارک حاشیه ای مورد بازنگری قرار می گیرند

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز، معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در بازديد ميداني خود از محدوده مركزي پايتخت با اشاره به رويكرد مديريت شهري مبني بر ارتقاي كيفيت زندگي در اين محدوده مهم، بر لزوم ساماندهي حمل و نقل شهری در منطقه 12  با هدف ايجاد نظم و انضباط ترافیکی تأکید کرد.
دكتر مازيار حسيني در اين بازديد كه سه ساعت و نیم به طول انجاميد، گفت: منطقه 12 به عنوان منطقه اي ويژه، كانون هویت فرهنگي و تحولات تاريخي پايتخت است و مدیریت شهری طي دو سه سال اخير، كارهاي تحولي بسياري را در آن انجام داده است.

وي با اعلام اين كه هميشه بخشي از جامعه در مقابل تغييرات مخالفت يا مقاومت مي‌كنند، تأكيد كرد: اعتقاد داريم ضمن احترام به نظر مخالف، بايد بر اساس خواست اكثريت اقدام كنيم و يكي از اصول اخلاق حرفه اي در حوزه مهندسي، اين است كه در طراحي و اجراي پروژه ها، نظر اكثريت را بر اقليت ترجيح داده و بر اساس آن عمل نماییم.
منطقه 12 با یک کیلومتر بزرگراه دو میلیون جمعیت شناور دارد
معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه واقعيت اين است كه ركود اقتصادي حاكم بر كشور، بر كار و كسب در بازار تهران نيز سايه انداخته، اظهار كرد: ما مردم را ولي نعمت خود مي دانيم و ضمن اين كه پاي صحبت آنها مي نشينيم و نظرات آنها را با گوش جان مي شنويم، تصميمات خود را بر مبناي عقل و خرد و منطق اتخاذ نموده و آنها را با جديت و قدرت اجرا مي کنیم.
دكتر مازيار حسيني با بيان اين كه جمعيت شناور منطقه 12 با وجود دارا بودن تنها يك كيلومتر بزرگراه كه كمترين معابر بزرگاهي در بين مناطق 22 گانه تهران است، در ساعات روز به يك ميليون و 800 هزار نفر مي رسد كه بيشترين جمعيت شناور در ميان 22 منطقه تهران است، تصريح كرد: مركز تهران، بيشترين تقاضاي سفر را دارد اما زيرساخت هاي لازم به منظور پاسخگويي به اين تقاضاي بالا را ندارد.
وي با تأكيد بر اين كه اول بايد مسائل و مشکلات را به خوبی مورد شناسایی قرار دهیم و بعد در مورد آنها تصميم گیری کنیم، اضافه كرد: بين عرضه و تقاضا در منطقه 12 تساوي برقرار نيست و نامعادله ناعادلانه اي كه به شدت به سمت تقاضای سفر گرايش دارد را در حال حاضر در اين منطقه شاهد و ناظر هستيم.
توسعه اتوبوس برقی و اجرای ال آرتی در مرکز پایتخت
معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه وجود مترو، نقطه قوت منطقه است كه با افتتاح ايستگاه هاي خط 7 در داخل و خط 6 در مرزهاي منطقه تقويت مي شود،‌ اظهار كرد: بهره برداري از خطوط 6 و 7 مترو و راه اندازي ايستگاه هاي اين خطوط در منطقه 12، نيازمند بازچينش جديدی در شبكه حمل و نقل عمومي در محدوده مركزي تهران است.
دكتر مازيار حسيني با بيان اين كه ستاد در موضوعات حمل و نقلي بدون صف تصميم نمي گيرد و تصميماتش را اجرا نمي كند، تصريح كرد: خط اتوبوس برقي مركز شهر بايد دور ميدان امام حسين (ع) را تحت پوشش قرار دهد، ضمن اين که با توجه اهميت و حساست بالای این خط، نباید هيچ وسيله ديگري به جز اتوبوس های برقي به آن داخل نشده و در آن تردد كنند.
وي با تأكيد بر اين كه علاوه بر اتوبوس برقي، يكي ديگر از مُدهاي حمل و نقلي كه در نظر داريم بعد از انجام مطالعات كامل، نسبت به اجراي آن در محدوده مركزي تهران اقدام كنيم سيستم «ال آر تي» است، اضافه كرد: معمولاً در مسيرهاي با كمتر از 15 هزار مسافر از بي آر تي، از 15 تا 25 هزار مسافر نیز از ال آر تي و از 25 تا 40 هزار مسافر از مترو استفاده مي كنند.
حضور در پارک های آموزش ترافیک را به بهترین خاطره کودکان تبدیل کنیم
معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه در حال حاضر در خط يك بي آر تي در محور خيابان هاي دماوند – انقلاب اسلامي – آزادي و خط 7 بي آر تي در محور خيابان حضرت ولي عصر (عج)، تقاضا بسيار بيشتر از عرضه است و در این خطوط، اتوبوس هاي دو کابین پشت سر هم صف مي كشند، اظهار كرد: در مواقعي كه مُد موجود نتواند پاسخگوي نیاز مسافران باشد، بايد به فكر تغيير آن و استفاده از مُد جدیدی باشيم كه بتواند تقاضاي مسافران را پاسخ گويد.
دكتر مازيار حسيني با بيان اين كه موضوع توسعه پاركينگ هاي طبقاتي به ويژه در نقاط شلوغ شهر، مسأله ای مهم است، تصريح كرد: سه موضوع «توسعه دوچرخه سواري»، «جايگزيني موتورسيكلت هاي برقي» و «پارك حاشيه اي»، موضوعاتي هستند كه نيازمند بازنگري اساسي اند و در مطالعات مجدد آنها بايد واقعيت هاي موجود در كف خيابان را مورد توجه قرار دهيم.


وي در پايان با تأكيد بر اين كه احداث پارك هاي آموزش ترافيك، ايده بسيار خوبي است كه مي تواند با آموزش اصول و مباني عبور و مرور به كودكان از سنين پايين، آنها را به سفيراني تبدیل كند كه در آينده بتوانند به سهم خود در بهبود فرهنگ ترافيك مؤثر باشند، خاطرنشان كرد: ارتقاي كيفي و كمّي پارك هاي آموزش ترافيك را بايد به صورت جدی مورد توجه قرار دهيم و حضور در اين پارك ها را براي كودكان آنقدر آموزنده، اثرگذار و لذت بخش كنيم كه خاطره آن تا آخر عمر از ذهن آنها پاك نشود.


شهردار منطقه 12: مهم ترین تفاوت منطقه 12 با سایر مناطق موضوع بار و کالاست

شهردار منطقه 12 نيز در جلسه اي كه در پايان اين بازديد در محل شهرداري اين منطقه برگزار شد، با تأكيد بر تدبير مديريت شهري بر ارتقاي كيفيت زندگي در محدوده مرکزی پایتخت، گفت: منطقه 12 با 16 كيلومتر مربع مساحت، داراي 240 هزار نفر جمعيت ثابت و يك ميليون800 هزار نفر جمعيت شناور است.


مهندس عابد ملكي با اعلام اين كه موضوعاتي همچون جا به جایی بار و كالا، عابران پياده، موتورسيكلت سواران، حمل و نقل عمومي و نظم و انضباط ترافيكي، مهم‌ترين محورهاي اين منطقه در حوزه حمل و نقل شهري محسوب مي شوند، تأكيد كرد: مهم ترين تفاوت منطقه 12 با 21 منطقه دیگر تهران، در موضوع حمل و نقل بار و كالاست.
گفتني است در اين برنامه سه ساعت و نیم كه مديران ارشد معاونت حمل و نقل و ترافيك از جمله قائم مقام سازمان ترافیک، شرکت واحد اتوبوسراني، سازمان تاكسيراني، شركت كنترل ترافيك، معاون شهردار تهران را همراهي مي كردند، نقاط و محورهایی همچون ميدان بهارستان، چهارراه شهید مصطفي خميني، 15 خرداد شرقي، پامنار، چهارراه گلوبندك، زيرگذر ایستگاه متروی بازار و ميدان حسن آباد از نزديك مورد بازديد قرار گرفتند.
 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: