جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 8 مهر 1393     
شاهد ارتقا كيفي تابلو ها و علائم راهنمایی و رانندگی در شبكه معابر شهر تهران هستیم

به گزارش گروه آموزش و فرهنگسازی شهرداری نیوز؛ رئیس اداره مهندسی ترافیک در خصوص رسیدگی به وضع تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی در سطح معابر شهر تهران متناسب با استاندارد های روز دنیا گفت : در چندسال اخیر شهرداری تهران در خصوص ساماندهی سازي  کیفیت تابلوها و علایم رانندگی برنامه هایی را برای ایجاد وحدت رویه و همسان سازی در این زمینه مدنظر قرار داده و با توجه به الگو بودن شهرداری تهران برای سایر کلانشهر ها این موضوع در نهايت به نفع كل كشور و موجب تامين مصالح و منافع ملي مي گردد.

مهندس صفی ا... عبدی در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت : در جهت اجرایی کردن آیین نامه ها و همسان سازی و ارتقا استاندارد ملی با توجه به استانداردهای جهانی ، دستورالعمل  و ملاک های عمل متناسب  با موضوع تدوین و به مناطق شهرداری ابلاغ شده است . 

وی در ادامه افزود : شهرداری تهران در اين خصوص اولين استانداردهاي ملي را در خصوص علائم و تابلوها تدوين و آنها را اجرايی کرده است كه آثار ارتقاي  سطح استانداردها در علائم و تابلو های راهنمایی رانندگی  موجب افزايش ايمني بهبود وضعيت تردد و كاهش هزينه هاي اجرايي است  .

مهندس عبدی در خصوص ضابطه مند بودن فعالیت ها در این زمینه گفت : شهرداری تهران از اعمال سلیقه در این راستا به شدت دوری کرده و در حال حاضر تمام فعالیت ها تحت  ضابطه ، آیین نامه و استانداردهاي ملي  صورت می گیرد که این امر نیز با استنانداردهای روز دنیا انطباق دارد.

وی در ادامه افزود: مفاد لازم برای ارتقا سطح کیفی علائم راهنمایی رانندگی بر اساس توان و تکنولوژی موجود در کشور طراحی و سازمان دهی شده و سپس به دستگاه های اجرایی ابلاغ می شود .

عبدی در خصوص نظارت بر اجرای این نوع پروژه ها یاد آور شد: برای پی بردن به این که طرح و پروژه های علائم راهنمایی و رانندگی چه میزان منطبق با استاندارد است ، دستگاه هایی مانند " اداره کل مهندسی و ایمنی ترافیک" بر اجرای آن نظارت کرده و بازخورد اجرایی طرح ها را در سطح شهر رصد می کنند.

وی در ادامه افزود:  اصلاح نقاط نيازمند ايمن سازي از قبيل اصلاح گره هاي ترافيكي و استاندارد سازي دور برگردان هاي موجود از جمله آنها است. قطعا بسیاری از تصمیم گیری ها از این دست  در راستاي سهولت عبور و مرور وافزايش ايمني  انجام مي گيرد البته شرط لازم  در این خصوص، همكاري شهروندان و به  ویژه  رانندگان  است و لازم است همگي خود را  ملزم به رعایت نکات و دستورات راهنمایی رانندگی بدانيم  و به علائم و تابلوهایی که در مسیرها نصب شده دقت کافی و لازم را داشته باشيم  .

عبدی در خصوص راه حل گره های ترافیکی در شهر تهران بیان داشت: حل مشکلات ترافیکی شهر داراي اركاني است كه با تكميل و همكاري اين سه ركن اهداف طرح هاي ترافيكي محقق مي شود. اين سه ركن همان مثلث ترافيك نام دارد و  شامل سه ضلع "مهندسی ترافیک " ،" اجرای قوانین ومقررات " و " آموزش و اقدامات فرهنگي  "  است .لازم است این سه ضلع با هم همکاری و تعامل لازم را داشته باشند تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

وی در خاتمه  افزود: گاهی اتفاق می افتد که در زمان عملیات عمرانی جهت احداث زیرگذرها و تقاطع ها مسير هاي موقتي ايجاد مي شود كه ممکن است  تا حدودي از نظر مهندسی استاندارد نباشند . با پایان عملیات عمرانی ، آن مسيرها يا  دور برگردان بر اساس طرح و نقشه اصلی  و در مکان درست خود استقرار خواهد یافت . در هر صورت تقاطع ها و يا  دور برگردانهاي مشكل دار و نا ايمن  که خطر ساز هستند، طبق گزارشات اعلام شده از طرف مناطق  و بر اساس بازديدهاي ادواري اين اداره كل  شناسایی شده و اصلاح  مي شوند.  در تمام برنامه های اداره كل مهندسي و ايمني ترافيك ، "ارتقا ایمنی" ، "جلب رضایت شهروندان" و "بهبود وضعیت تردد" همواره  مد نظر است .        




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: