جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 8 مهر 1393     
چراغ های راهنمایی آینده قابلیت پیش بینی و واکنش به ترافیک را خواهند داشت

به گزارش گروه بین الملل شهرداری نیوز، چراغ های راهنمایی طی سال ها تغییر چندانی نداشته اند، سنسورها و دوربین هایی در اطراف آن ها تعبیه شده اما ساختار اصلی آن ها ثابت باقی مانده است.

اکنون مهندسان ترافیک روی تکنولوژی چراغ های راهنمایی کار می کنند که آینده رانندگی را تغییر خواهد داد. به زودی چراغ های راهنمایی قادر خواهند بود ترافیک را با پیش بینی رفتار راننده و واکنش سریع به الگوهای ترافیکی مدیریت کنند که این امر باعث کاهش ترافیک و حتی میزان آلایندگی خواهد شد.

در بسیاری از بخش های آمریکا برنامه ریزان ترافیکی چند سال یک بار اطلاعات را بررسی می کنند و علائم رانندگی را تنظیم کرده و حرکت های ترافیکی را بهبود می بخشند. اما به لطف برخی سیستم های علامتی پیشرفته در ایالات متحده این روند تغییر خواهد کرد. به عنوان مثال، در Utah برنامه ریزان ترافیکی به کمک سیستمی شامل شبکه ای از دوربین های مداربسته متصل به شبکه فیبر نوری قادر به تنظیم علائم در لحظه هستند. این سیستم به برنامه ریزان ترافیکی اجازه می دهد در عرض 30 ثانیه علائم را تنظیم کرده و به تغییرات ترافیکی واکنش نشان دهند.

اما نصب این سیستم در تمام شهرها هزینه زیادی در برخواهد داشت به همین دلیل استفان اسمیت در دانشگاه Carnegie Mellon نیوجرسی روی سیستم اتوماتیکی کار می کند که از طریق سنسورهای راداری و دوربین می تواند در زمان لازم واکنش نشان دهد.

چند سال است که تیم اسمیت این سیستم را تست می کنند و در یافته اند که به کمک آن زمان سفرها حدود 25 درصد کاهش می یابد که همین امر باعث کاهش 20 درصدی آلایندگی می شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: