جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 24 شهريور 1395     
سهم 45 درصد از آلودگي برعهده 10 درصد خودروهاي كاربراتوري است

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، مدير عامل شركت كنترل كيفيت آلودگي هوا تهران  با تاكيد بر لزوم حذف خودروهاي كاربراتوري ،گفت: تاثيرات طرح كاهش به يكباره  مشكل آلودگي هوا راحل نخواهد كرد.

وحید حسيني با اشاره به تاثير معاينه فني خودرو در كاهش آلودگي هوا گفت : يكي از دلايل مخالفت با ادامه فعالیت خودروهای كاربراتور اين است که این خودروها قابل تغيير و تنظيم هستند ومي توان حتي بعد از اخذ معاينه فني تغييراتي در سيستم ماشين اعمال كرد.

وي با اشاره به وضعیت خودروهاي كاربراتوري طی چند سال گذشته در سطح شهر گفت : در سال هاي گذشته تعداد خودروهاي كاربراتوري در شهر بيشتر بود وقانون معاينه فني متناسب با شرايط همان زمان پيش بيني شده است اما حالا از سه ميليون پلاك در تهران تنها ٣٠٠ هزار خودروي كاربراتوري در شهرداريم.

به گفته مدير عامل شركت كنترل كيفيت آلودگي هوا تهران حدود ٤٥درصد از آلودگي ناوگان حمل ونقل برعهده 10 درصد خودروهاي كاربراتوري است.

وي با تاكيد بر اينكه بايد در ابتدا تردد خودروهاي دود زا را در برخي نقاط شهر محدود كرد ، گفت : نبايد انتظار داشت طرح كاهش مشكلات آلودگي هواي شهر تهران را به يكباره حل كند اما زماني كه تردد خودروهاي دود زا محدود شود در عمل از جذابيت تردداين سبك خودروها کاسته می شود بنابراين وادار کردن دارندگان خودرو براي داشتن معاينه فني به طور قطع به كاهش آلودگي هوا در دراز مدت كمك خواهد كرد.

حسيني درباره طرح نصب فيلتر دوده بر اتوبوس ها ديزلي شهر تهران گفت :در ابتدا به شكل پايلوت برای 10 اتوبوس ديزلي فيلتر دوده نصب شد چرا که دغدغه هایي مانند آتش گرفتن يا عدم سازگاري با سوخت براي اين تصميم وجود داشت .

وي با اشاره به اينكه ارتفاع زياد تهران از سطح دريا بر ترددخودروهاي ديزلي موثر است ،گفت :خوشبختانه طرح پايلوت نشان داد كه نصب فيلتر دوده بر اتوبوس هاي ديزلي بلا اشكال است و بر اين اساس شركت واحد اتوبوسراني مناقصه خريد فيلترها را آغاز كرد.

به گفته مدير عامل شركت آلودگي هوا تهران تعداد اتوبوس هايي كه قابليت نصب فيلتر دوده داشته باشند در حدود ١٢٠٠ دستگاه بر آورد شد و نصب فيلتر دوده بر اتوبوس هاي بسيار فرسوده ممكن نيست.

وي همچنين همكاري شركت واحد اتوبوسراني براي نصب فيلتر دوده را اقدامي مفيد در راستاي كاهش آلودگي هوا ارزيابي كرد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: