جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 6 آذر 1395     
الزام اخذ معاینه فنی برای موتورسیکلت های کاربراتوری نیازمند همکاری فرادستگاهی کلیه ارگان ها است

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز، رئیس ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران در خصوص آلایندگی موتورسیکلت های کاربراتوری گفت: مطالعات بسیاری توسط کارشناسان بر روی آلایندگی کلیه خودروها انجام شده که بر مبنای آن 16 درصد از آلودگی هوای شهر تهران به سبب تردد موتورسیکلت های کاربراتوری در سطح پایتخت تعیین شده است.

سید نواب حسینی منش افزود: پیگیری اجرای طرح عدم شماره گذاری و پلاک گذاری موتورسیکلت های کاربراتوری توسط دولت یکی از دستاوردهای مهم شهرداری تهران در سال گذشته بود که براساس آن در سال جاری دیگر موتورسیکلت های کاربراتوری تولید و شماره گذاری نخواهند شد.

وی در ادامه تصریح کرد: موتورسیکلت های کاربراتوری موجود در سطح شهر تهران که در حال تردد می باشند نیازمند به اخذ معاینه فنی و استاندارد سازی هستند.

وی اظهار داشت: شهرداری تهران در سال گذشته اقدام به راه اندازی و بهره بردای بیش از 10 خط مکانیزه کنترل معاینه فنی (مرکز تست آلایندگی) برای موتورسیکلت ها در سطح شهر نموده است.

وی در ادامه این گفتگو بیان کرد: ترغیب و مجاب شدن راکبان موتورسیکلت ها به اخذ معاینه فنی از مراکز معتبر جهت تست آلایندگی وسیله نقلیه نیازمند همکاری فرا دستگاهی کلیه ارگان های ذیربط است چراکه شهرداری تهران نمی تواند به تنهایی پاسخگوی اجرای این پروسه باشد.

حسینی منش اذعان داشت: هماهنگی وزارت کشور با کلیه دستگاه های اجرایی لازمه به وجوب رساندن اخذ معاینه فنی برای موتورسیکلت های کاربراتوری است.

رئیس ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران در پایان با بیان اینکه شهرداری تهران بستر انجام معاینه فنی موتورسیکلت ها را همچون خودروها فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: اخذ معاینه فنی برای موتورسیکلت های کاربراتوری بایستی به شکل قانونی مصوب درآید و نظارت بر پلاک گذاری و شماره گذاری این مدل موتورسیکلت ها افزایش یابد تا از تردد کلیه موتورسیکلت های غیر استاندارد و آلاینده در سطح پایتخت جلوگیری شود و شاهد کاهش آلودگی هوا در آینده نزدیک باشیم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: