جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 17 مهر 1393     
جشنواره شهر آماده تجلی مشارکت و همکاری میان بخشی سازمان ها با هماهنگی سازمان مدیریت بحران است

به گزارش گروه مناطق22گانه شهرداری نیوز ؛ مشاور آموزش و مشارکت های مردمی سازمان مدیریت بحران شهر تهران و دبیر جشنواره شهر آماده گفت: جشنواره شهر آماده که برای اولین بار در حوزه مدیریت بحران  در سطح کشور برگزار می شود ، با مشارکت سازمان مدیریت بحران کشور و سازمان پدافند غیرعامل کشور در حال برگزاری است.

مهندس حیدر کلهری در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت : در این جشنواره بیش از 38 سازمان و نهاد دولتی و مردمی که در حوزه مدیریت بحران مسئولیت و ماموریت تخصصی و فنی دارا هستند شرکت می کنند.

وی در ادامه افزود: این جشنواره چهار هدف را دنبال می کند که اولین آن فرهنگ سازی و ایجاد حساسیت و آگاهی بخشی به شهروندان در حوزه مدیریت بحران از ابتدایی ترین مرحله تا مرحله نهایی آن شامل آمادگی ، مقابله ، پیشگیری  و بازتوانی و بازسازی است .

کلهری در خصوص سه هدف دیگر جشنواره شهر آماده خاطر نشان کرد: از اهداف دیگر این جشنواره ؛ " ارزیابی توان عملیاتی و پشتیبانی سازمان های مسئول در امر مدیریت بحران " ، " بستر سازی برای ارائه دستاوردها و توانمندی های سازمان های تخصصی متولی حوزه مدیریت بحران " و " هماهنگی میان بخشی بین سازمان های شرکت کننده با سازمان مدیریت بحران به عنوان هماهنگ کننده کلیه سازمان های مسئول و دارای ماموریت در حوزه مدیریت بحران " است .

وی در ادامه افزود: این جشنواره بستر مناسبی است که  در آن هماهنگی میان بخشی بین سازمان های مرتبط با مدیریت بحران تجربه شده و به مرحله آزمایش در آید.

دبیر جشنواره شهر آماده گفت : این جشنواره در 5 بخش اصلی به اجرا در می آید که شامل ؛ " بخش نمایشگاهی " ، "مانور و عملیات "، " نشست های تخصصی "، " کارگاه های آموزشی " و" برگزاری مانور " است .

وی در ادامه افزود : "بخش نمایشگاهی " این جشنواره ؛ از 26 مهر تا 1 آبان و در محل برج میلاد برگزار می شود.     " بخش مانور و عملیات " در تمام مناطق 22 گانه شهر تهران با مشارکت شهرداری های مناطق و سازمان های تخصصی و فنی شرکت کننده در جشنواره برگزار می شود .

کلهری در ادامه خاطر نشان کرد : در " بخش آموزشی"  این جشنواره بالغ بر 12 نشست تخصصی در موضوعات مرتبط با بحث مدیریت بحران، با حضور اساتید و دانشجویان در برج میلاد برگزار می شود .در بخش کارگاهی این جشنواره نیز کارگاه های آموزشی با مشارکت اورژانس آتش نشانی ، هلال احمر و بسیج جامعه پزشکی اجرا خواهد شد و در بخش نهایی با اجرای مانورهای تخصصی در محل برج میلاد و برپایی بیمارستان صحرایی توسط بسیج جامعه پزشکی این جشنواه حال و هوایی تخصصی و عملی به خود خواهد گرفت .

وی در ادامه افزود : همزمان با برگزاری جشنواره شهر آماده؛ جشن بادبادک‌ها با پیام کاهش آسیب‌پذیری در برابر بلایای طبیعی در تهران برگزار می‌شود . جشن بادبادک‌ها با پیام کاهش آسیب‌پذیری در برابر بلایا در برج میلاد برگزار شده و صدها بادبادک با هدف فرهنگ‌سازی عمومی و توجه به آگاهی‌یابی در زمینه پیشگیری از بحران بر فراز شهر تهران به پرواز در می‌آیند. حضور در این جشن برای کودکان و بزرگترها آزاد است و امیدواریم با این کار توجه عمومی را به این موضوع جلب کنیم که همواره برای پیشگیری و مواجهه با بحران باید آمادگی داشت.

مهندس کلهری  در خاتمه در خصوص تبلیغات و اطلاع رسانی جشنواره شهر آماده گفت : اطلاع رسانی برگزاری جشنواره شهر آماده از طریق رسانه ها ، تلویزیون و تبلیغات شهری انجام می شود و برنامه های فرهنگی در حاشیه این جشن شامل  اجرای برنامه های زنده تلویزیونی برای پوشش جشنواره خواهد بود و در این مراسم از  پیشکسوتان ، اساتید ، مولفان ، مترجمان و پژوهشگران عرصه مدیریت بحران تجلیل به عمل خواهد امد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: