جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 23 آذر 1395     
مدیرعامل شرکت مترو مطرح کرد:
در سال جاری بیش از 2 هزار میلیارد تومان برای خطوط مترو هزینه کرده‌ایم

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، مدیرعامل شرکت مترو گفت: با افتتاح ایستگاه حسین آباد بیش از 25 تا 30 هزار سفر به سفرهای مترو اضافه می‌‌شود.

هابیل درویش در مراسم افتتاح ایستگاه حسین‌آباد در خط 3 متروی تهران گفت: خط 3 مترو از جنوبی‌ترین به شمالی‌ترین نقطه تهران متصل می‌‌شود و در واقع این خط از کمربندی آزادگان آغاز و تا میدان قائم به طول 37 کیلومتر ادامه دارد

وی با بیان این که که 3 ایستگاه از 28 ایستگاه آن هنوز به بهره‌برداری نرسیده است، تصریح کرد: در خط 3 یک میلیون سفر به سفرهای متروی تهران اضافه شده است و خوشحالیم که این خط سرویس ویژه‌ای را به منطقه جنوب تهران ارائه می‌دهد.

درویش با اعلام این که با توجه به اینکه این ایستگاه (ایستگاه حسین‌آباد) ریزشی بوده است در مراحل ساخت آن تغییر روش‌هایی داده‌ایم و امروز به بهره‌برداری کامل با 3 پست برق و 16 پله برقی رسیده است، اظهار کرد: روزی دغدغه پله برقی را در مترو داشته‌ایم که با پیگیری مدیریت شهری امروز همه پله‌های برقی تامین شده است و با افتتاح ایستگاه‌ها نصب می‌شود.

مدیرعامل شرکت مترو با بیان این که از امروز و با افتتاح این ایستگاه بیش از 25 تا 30 هزار سفر به سفرهای مترو اضافه می‌‌شود، اذعان کرد: امسال بیش از 2 هزار میلیارد تومان برای خطوط مترو و تکمیل آنها هزینه کرده‌ایم.

درویش با اشاره به این که برابر قانون حمل و نقل 50 درصد هزینه را دولت باید پرداخت کند که تا به امروز دولت ریالی را پرداخت نکرده است.، ادامه داد: در هیچ کجای کشور یکصد کیلومتر تونل مترو در حال ساخت نیست ولی در تهران این اقدام در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه دولت به ساخت مترو باید نگاه ویژه‌ای داشته باشد گفت: این اقدام عام‌المنفعه است و تمامی آحاد جامعه می‌توانند از آن استفاده کنند.

این مقام مسئول با بیان این که استفاده از مترو سالی 10 هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی در سوخت دارد و انتطار ما از دولت این است که نصف آن را برای توسعه مترو هزینه کند، خاطر نشان کرد: امسال دولت پولی که به ما نداده است بلکه چند صد میلیارد تومان نیز در قالب بیمه‌، مالیات از مترو پول گرفته است و برای پرداخت این پول بعضی از اعضای هیات مدیره ممنوع‌الخروج شدند و یا حساب‌ها را بستند.

درویش ادامه داد: این بدهی ناحق است و برای سال 89 است.

این مقام مسئول با بیان این که 6 ماه است اداره برق را دنبال می‌کنیم که پول بدهیم و برق بگیریم ولی هنوز موفق به این کار نشده‌ایم، افزود: امیدواریم با هماهنگی دیگر دستگاه‌ها دیگر پروژه‌های مترو نیز به بهره‌برداری برسد.

درویش خاطر نشان کرد: با تمامی این سختی‌ها افتتاح یکصد کیلومتر مترو در سال جاری شیرینی خاص خود را دارد و 20 هزار نفری که گمنام در حال فعالیت در مترو هستند از این موضوع خوشحال هستند.

مدیرعامل شرکت مترو با اعلام این که متروی تهران براساس فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی به خوبی در این مباحث اقدام کرده است و دغدغه آقا در این موارد اجرایی شده است، تصریح کرد: 60 درصد تجهیزات مترو در حال حاضر بومی است و 200 تولیدکننده قطعات لازم را تولید می‌کنند.

درویش تاکید کرد: ما می‌توانیم در سال‌های آینده به تمام خاورمیانه واگن مترو صادر کنیم و این اقدام با توجه به تلاش‌هایی که در این زمینه صورت گرفته است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: