جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 30 آذر 1395     
شیوع بیماری اسرارآمیز درکراچی

خبرگزاری فارس: «چکن‌گونیا» بیماری اسرار آمیزی است که بعد از آغاز فصل سرما در شهر کراچی مرکز ایالت سند پاکستان شیوع پیدا کرده و مبتلایان به آن بعد از تب شدید و استخوان درد جان خود را از دست می‌دهند.
در بیمارستان دولتی منطقه ملیر هزار نفر از مبتلایان به بیماری چکن‌گونیا بستری هستند که پزشکان فقط می‌توانند مرگ آنها را به تأخیر بیندازند.
به گزارش داون، «ریحانه صباح باجواه» مدیر بیمارستان‌های دولتی ایالت سند در این زمینه گفت: بیشتر مبتلایان به بیماری چکن‌گونیا از شدت درد قادر به راه رفتن نیستند و انتقال آنها به محل درمان دشوار است.
وی افزود: در ماه گذشته یعنی ماه نوامبر 500 نفر از بیماران که تب شدید داشتند به بیمارستان منتقل شدند و پزشکان ابتدا تصور کردند آنها به بیماری ملاریا مبتلا هستند اما ناگهان تعداد بیماران به 1500 نفر افزایش یافت و معلوم شد این یک بیماری خطرناک به نام چکن گونیا است.
باجواه تأکید کرد: تا کنون آزمایش‌ها برای تشخیص سریع بیماری چکن گونیا به نتیجه نرسیده زیرا علائم این بیماری بسیار شبیه به مالاریا است اما شیوه درمان آن متفاوت می‌باشد.
سید«مراد‌علی‌شاه» سر وزیر ایالت سند به مقامات مربوط از جمله وزارت بهداشت دستور داد هر چه زودتر برای جلوگیری از شیوع بیماری خطرناک چکن‌گونیا وارد عمل شوند.
دولت ایالتی سند برای مبارزه با این بیماری خطرناک اقدام به تمیز کردن مناطق شهری و سم‌پاشی برای معدوم کردن پشه‌های ناقل این بیماری کرده‌اند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: