جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 26 مهر 1393     
تنها راهکار توقف ساخت و ساز در بوستان مادر

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز،معاون شهرسازی شهرداری تهران با اشاره به درخواست برخی از اعضای شورای شهر تهران و شورای عالی شهرسازی مبنی بر توقف فعالیت ساخت و ساز در بوستان مادر، گفت: برای این پروژه پروانه ساخت صادر شده و تنها قوه قضاییه می تواند ساخت و ساز در این زمین را متوقف کند.

علیرضا نادری با اشاره به برخی از اظهار نظرها مبنی بر اینکه چرا با وجود درخواست برخی از اعضای شورای شهر، شورای عالی شهرسازی و کمیسیون اصل 90 پروژه بوستان مادر همچنان سه شیفت در حال اجراست، افزود: پروژه نور پروانه ساخت دارد و حقوق محتسبه است که ایجاد شده، به همین دلیل فقط مرجع قضایی می تواند جلوی پروانه ساخت را بگیرد و مرجع دیگری کس مانع ساخت و ساز شود.

وی با بیان اینکه سیر مراحلی که پروژه نور داشته به تصویب کمیسیون ماده 5 رسیده است، گفت: اعضای کمیسیون ماده 5 پروانه ساخت این پروژه را تصویب کردند و یک نسخه از آن به  شورای عالی شهرسازی ارسال شد که شورای عالی شهرسازی ظرف مدت 15 روز حق اعتراض به این پروژه را داشته اما اعتراضی در این خصوص صورت نگرفته و سه سال از این ماجرا گذشته است.

نادری در پاسخ به برخی ابهامات در خصوص نبود صورت جلسه ای در دبیرخانه کمیسیون ماده 5 مبنی بر تغییر کاربری آن زمین، افزود: اسناد در این زمینه موجود و قابل ارایه است.

هفته پیش اعضای شورای شهر تهران برای چندمین بار خواستار رسیدگی به ساخت و ساز در این زمین شدند و پیش بینی شده این موضوع در جلسه روز یکشنبه 27 مهرماه با حضور شهردار تهران بررسی شود و همچنین سه کمیسیون شهرسازی، سلامت و عمران شورای شهر تهران برای ارایه گزارش کارشناسی به قوه قضاییه انتخاب شده اند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: