جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 27 مهر 1393     
اجراي مسير ويژه تردد كم بينايان و نابينايان در كليه ايستگاههاي مترو در دستور کار قرار دارد

به گزارش  گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، دکتر نایبی در خصوص اقدامات شركت بهره برداري مترو جهت تسهيل استفاده اقشار خاص از مترو گفت : با توجه به اهمیتی که شرکت بهره برداری مترو  در برنامه های خدمات رسانی خود برای اقشار خاص قایل است ، اقدامات موثری در این زمینه به انجام رسیده است .

نایبی در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت : در همین خصوص این شرکت اقدام به افزايش تعداد باجه هاي صدور كارت منزلت از يك ايستگاه به 5 ايستگاه کرده است . همچنین فراهم آوردن امكان  درخواست صدور كارت منزلت به صورت اينترنتي و در منزل از کارهای دیگری است که مترو زمینه آن را برای رفاه حال اقشار خاص فراهم آورده است .

وی در ادامه افزود: یکی از مواردی که در خصوص آن به مسافران یاد آوری هایی انجام می شود ،  اطلاع رساني  از طريق سيستم ايستگاه ، در خصوص لزوم و اهميت تكريم سالمندان در پيام هاي عمومي روزانه است. " فراهم آوردن تسهيلات لازم جهت تردد سالمندان و معلولين در ايستگاه هاي مركزي" با نصب آسانسور ها و پيگيري طراحي و اجراي آسانسور براي كليه ايستگاه هاي آتي و "شناسايي محلهاي عبور آسان، جهت استفاده معلولين ويلچر دار" و   " صدور ابلاغيه در خصوص كمك و  مساعدت با سالمندان در خصوص استفاده ايشان از سرويس هاي بهداشتي ويژه كاركنان در كليه ايستگاه هاي مترو" از اقدامات دیگر شرکت مترو برای سالمندان و اقشار خاص است . 

نایبی با اشاره به ارائه دوره های آموزشی برای پرسنل در جهت آموزش شیوه های تکریم سالمندان خاطر نشان کرد : برگزاري دوره هاي آموزشي لازم براي پرسنل در خصوص نحوه برخورد با مسافرين و تكريم سالمندان  از برنامه های آموزشی حین خدمت است که شرکت مترو برای پرسنل خود در نظر گرفته است .

وی در ادامه افزود : همچنین جهت تسهیل در عبور و مرور نابینایان در کریدورهای مترو و محل ایستگاه ها ، مسير برجسته ويژه تردد كم بينايان و نابينايان در تعدادي از ايستگاه هاي مترو و در خطوط مختلف به اجرا در آمده است . در همین زمینه پيگيري موضوع  مناقصه اجراي مسير ويژه تردد كم بينايان و نابينايان در كليه ايستگاههاي مترو در دستور کار قرار دارد. همچنین براي پانل دكمه هاي  آسانسور ايستگاه ها  قاب راهنماي انتخاب مسير با خط بريل طراحي و نمونه آن ساخته شده است كه تهيه و نصب آن در داخل كليه آسانسور هاي ايستگاه در حال پيگيري است.

نایبی با اشاره به لزوم اختصاص تعدادی از صندلی ها به سالمندان بیان داشت : پيگيري نصب برچسب اختصاص تعدادي از صندليهاي هر واگن به سالمندان و افراد ناتوان (درآينده نزديك) از برنامه های اجرایی  در همین زمینه است . همچنین از اقدامات آینده برای رفاه حال معلولان دارای ویلچر ؛ اختصاص دادن يك گيت از هر ايستگاه با عرض بيشتر و نصب برچسب مربوطه در بالاي آن براي عبور و استفاده افراد معلول داراي ويلچر را می توان برشمرد .

وی در ادامه  در خصوص برنامه تجهیز تمام ایستگاه ها به آسانسور گفت : پيرو مكاتبات و هماهنگي هاي انجام شده ، براي تسهيل در استفاده عزيزان سالمند و ناتوان از خدمات مترو ، نصب آسانسور در طراحي ايستگاه هاي جديد و آتي مترو به عنوان يكي از الزامات طراحي ايستگاه ديده شده است و براساس اعلام شركت مترو هولدينگ از این پس كليه ايستگاه هاي مترو مجهز به آسانسور خواهند بود .براي تسهيل در استفاده اين عزيزان از خدمات مترو ، راه اندازي آسانسور ايستگاه هاي در حال بهره برداري در اولويت كارهاي تاسيساتي هر ايستگاه قرار گرفته است تا در كوتاهترين زمان كليه آسانسور هاي ايستگاه هاي فعلي به بهره برداري برسند .

نایبی در خاتمه یاد آور شد : تمامي پرسنل ايستگاه ها براي استفاده نابينايان عزيز از خدمات مترو، موظف به  كمك و راهنمايي به اين قشر خاص _ از جلوي در ورودي ايستگاه تا لحظه سوار شدن به قطار و برعكس _ هستند و اين دستورالعمل به كليه سطوح شركت ابلاغ شده است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: