جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 27 مهر 1393     
کلید خوردن بزرگترین پروژه اطلاعاتی ترافیکی تهران

به گزارش گروه حمل و نقل ترافیک شهری شهرداری نیوز، معاون شهردار تهران از اجرای طرح آماربرداری و مدل سازی ترافیک تهران از امروز -27 مهر ماه- در شهر تهران خبر داد و گفت: این آماربرداری ترافیکی به منظور برنامه ریزی در حوزه ترافیک برای سال های آینده پایتخت صورت می گیرد .

سیدجعفرتشکری هاشمی در تشریح این طرح گفت: برنامه ریزی برای ترافیک، آمد و شد شهروندان اعم از حمل و نقل عمومی و حمل و نقل شخصی نیازمند آمار و اطلاعات به روز و مدل سازی های ترافیکی است .

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه آخرین آمار ترافیکی شهر مربوط به سال 83 است، گفت: هر 10 سال یک بار آمارگیری آمد و شدهای شهری، مبدا و مقصد و جنس سفرهای شهروندان را سنجش و مدل سازی می کنیم. به همین منظور امسال نیز با استفاده از روش های نو و تجربه شده در دنیا، آمار گیری و مدل سازی ترافیک را از امروز در شهر تهران آغاز کردیم .

وی با اشاره به اینکه در اجرای طرح آمارگیری و مدل سازی ترافیک تهران، مدل فعالیت مبنا را در دستور کار قرار دادیم، تصریح کرد: این طرح طی سه روز 27 و 28 و 29 مهرماه انجام می شود که در این روش در فاز نخست از 19 دروازه شهر تهران با همکاری 400 آمارگیر ، آمد و شد دروازه ای تهران را طی 18 ساعت اندازه گیری خواهیم کرد .

تشکری هاشمی افزود: در روز دوم اجرای این طرح، پایانه های چهارگانه سطح شهر تهران با حضور 250 آمارگیر، اطلاعات سفرهای پایانه ها اندازه گیری و سنجش می شود .

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه آمار گیری از وضعیت حمل بار و کالای در شهر تهران نیز باید سنجش و اندازه گیری شود، گفت: 40 ایستگاه بارانداز تهران با آمارگیری 450 نیروی انسانی سنجش خواهد شد .

به گفته تشکری هاشمی با همکاری و مشارکت 100هزار دانش آموز شهر تهران آمارگیری از 200هزار خانوار و یا به طور متوسط 700هزار شهروند تهرانی انجام می شود.

وی تاکید کرد: با همکاری 3هزار معلم شهر تهران آمارگیری زنجیره سفرهای خانوار شهر مورد سنجش قرار خواهد گرفت. در عین حال با توجه به اینکه آمار سرنشین خودروها و میزان تردد آنها در شهر نیز حایز اهمیت است، از 4 نقطه بزرگراهی شهر تهران با همراهی1300 آمار بردار که در 300 نقطه مستقر خواهند شد، از حجم سرنشینان خودروها آماربرداری می شود .

تشکری هاشمی تصریح کرد: در اجرای این طرح ، از یکصد معبر شهر تهران با همکاری 300 آماربردار اطلاعات معابر شریانی درجه 2 پایتخت نیز برداشت می شود.

وی با تاکید بر اینکه این طرح بزرگترین اتفاق آماربردای  ترافیکی کشوراست، گفت: این آمار در سال 93 مبنای برنامه ریزی ترافیکی ما در شهر تهران خواهد بود .

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه ارایه اطلاعات و آمار دقیق از سوی شهروندان ما را در مدل سازی بهتر ترافیکی و برنامه ریزی های کلان همراهی می کند، بیان کرد: از شهروندان می خواهیم با ارایه آمار دقیق و صحیح با آمارگیران شهر همکاری کنند.

وی تاکید کرد: اطلاعات آمار فوق تنها به منظور برنامه ریزی های ترافیکی مورد استفاده قرار می گیرد .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: