جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 5 فروردين 1396     
عیدانه شهرداری منطقه 7 به محله نظام آباد؛
سرآغازی برای مبارزه با فقر

به گزارش گروه اخبار مناطق 22گانه تهرانی نیوز؛ "3 فرزندم معلول هستند. پدرشان سال ها پیش به رحمت خدا رفته است و من باید به تنهایی هم خرج سه فرزند معلول را بدهم، هم خرج خورد و خوراک و هم کرایه خانه های سنگین." اینها را سوگند خانم می گوید و آرام موهای سپیدش را کنار می زند. موهای سپیدش را که کنار می زند چشم های سرخش پیدا می شوند.

گوشه چشمش را پاک می کند و سرش را پایین می اندازد. سوگند خانم تنها آرزویش داشتن خانه ای هر چند کوچک در گوشه ای از شهر است. او پس از سال ها زحمت حتی برای خانه اش شرایط خاصی هم ندارد. فقط سرپناهی می خواهد برای خودش و 3 فرزند معلولش تا راحت تر بتواند باقی مخارج سنگین زندگی را تهیه کند.

گاهی هر چه تلاش می کنی، نمی شود! نمی شود سختی های دنیا را کنار زد و فقر و تنگدستی را به خاطره ها سپرد. نه که تلاش ها کم باشد. سختی ها زیاد است. نان آور خانه کمر خم کرده و روزگار دیگر کنار نمی آید. قدیم ها جوانمردانی بودند که شبانه بی بضاعت ها را حمایت می کردند تا شاید کمی از سختی های روزگارشان کاسته شود. البته مدتی پیش شهردار منطقه 7 با جمعی از خیرین این منطقه نیز تصمیم می گیرند با تاسیس موسسه خیریه جوانمردان در محله نظام آباد که یکی از محله های کم برخوردار این منطقه است، جوانمردانه به غنی شدن مردم کم برخوردار این محله کمک کنند. گزارش خبرنگار ما را در این زمینه می خوانید.

 بیش از 60 سال پیش بود که دیوارهای خانه های محله نظام آباد بالا رفت. دیوارهایی که این روزها خاطرات تلخ و شیرین بسیاری را در دل خود جای داده اند. اما این روزها دیگر پیر و فرسوده شده اند و یکی یکی کمر خم می کنند. هر از گاهی بساز بفروشی سر می رسد و جای آن ها دیوارهای تازه نفس علم می کند. اما بیشتر مردم این محله نه بساز بفروشند، نه توانایی خرید این املاک را دارند. از قدیم مستاجر بوده اند و این روزها زیر بار کرایه خانه کمر خم کرده اند.

شهرداری منطقه 7 در مهر سال گذشته طی تحقیقات میدانی محله نظام آباد را به دلیل بافت فرسوده و شهروندان بی بضاعت کم برخوردار ترین محله این منطقه ارزیابی می کند و بررسی ها برای بهبود شرایط مردمان این محله آغاز می شود. سعید طلوعی شهردار این منطقه می گوید:" برخی از محله های منطقه 7 از شرایط مطلوبی برخوردار نیستند. ما باید تلاش کنیم و با همت و کمک شهروندان مناطق برخوردار، دیگر محلات را غنی سازی کنیم. مردم محله نظام آباد در دوران دفاع مقدس شهدای بسیاری به اسلام تقدیم کردند. این مردم روحیه فتوت و جوانمردی دارند و امروز نوبت ماست که شرایط مطلوبی برای آن ها فراهم کنیم."

موسسه خیریه جوانمردان خود جوش می شود

شهرداری منطقه 7، خیرین و شورایاران منطقه همه گرد هم می آیند و پس از بررسی های مورد نیاز موسسه خیریه جوانمردان در دل محله نظام آباد شکل می گیرد تا سازمان دهی منظم و یکپارچه در راستای ایجاد عدالت بین افراد بی بضاعت منطقه اجرا شود.

چندی نمی گذرد که مسئولان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) هم پای کار می آیند تا خیریه جوانمردان قوی تر بتواند وارد عمل شود. ما حصل این تلاش می شود 258 نفر مددجو که در قالب 83 خانوار شناسایی شده توسط خیرین موسسه در سطح این محله، 80 نفر طی معرفی کمیته امداد امام خمینی (ره) و 85 نفر از سوی بهزیستی انتخاب شده و در فاز نخست به عنوان مددجو تحت پوشش موسسه خیریه جوانمردان قرار گرفتند.

همه دست به دست هم دادند

گاهی با قدم زدن در کوچه پس کوچه ها می توان از چشم های غم بار پیرزنی که کنار در زنگ زده خانه اش نشسته است فقر و تنگدستی را پیدا کرد و گاهی باید خانه به خانه بگردی تا بتوانی دست ناتوانی را بگیری.

اعضای موسسه خیریه جوانمردان هم با کمک مسئولین بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، آموزش و پرورش، قرارگاه جهادی امام رضا(ع) و مردم خیر منطقه تا آن جا که در توان داشتند شهروندان کم بضاعت محله نظام آباد را شناسایی کردند تا در 7 کارگروه سلامت، رفاهی، آموزشی، خدماتی، ازدواج آسان و پایدار، کارآفرینی و اجتماعی بتوانند کمک حال شهروندان این محله باشند. البته خیرین این موسسه نه تنها به صورت نقدی بلکه مدیر عاملین بیمارستان ها، مراکز آموزشی، داروخانه ها، حقوق دانان، مدیر عاملین مراکز تفریحی و ... هر کدام در تخصص ها و توانایی های خود مردم این محله را حمایت می کنند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: