جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 19 آذر 1396     
مراکز معاينه فني به 200 مرکز خواهد رسيد

به گزارش گروه حمل و نقل پاک تهرانی نیوز؛مدير اجرايي معاينه فني خودروهاي کشور گفت: در سال 85 موضوع دوگانه سوز شدن شروع شد. بخشي از خودروها در کارخانه به عنوان دوگانه سوز عرضه شد.

 سعيد قيصر افزود: دولت در سال 82 تکاليفي را ارائه کرد و به سمت استاندارد سازي پيش رفتيم اما در خرداد ماه 83 نحوه اجراي آيين نامه فني را براي اجرا ابلاغ کرد و مسئوليت به وزارت کشور واگذار شد.

وی گفت: وزارت کشور با مشخص شدن وظايف استعلام از اداره استاندارد گرفت و در بحث اجراي قانون در خودروهاي دوگانه سوز در سطح يک و دو مورد ارزيابي قرار گرفت. در کل کشور فراخوان داده شد و مستند نيز هست اما شرکت ها رغبتي براي ورود به اين مساله نداشتند اما در حال حاضر در تمامي مراکز معاينه فني بر اساس چشمي و استاندارد بازبيني و بازرسي ها انجام مي شود و اتصالات هم مورد بررسي قرار مي گيرد.

قيصر در ادامه درباره علت انفجارها گفت: علت انفجار بيشتر در اتصالات صورت مي گيرد . اتصالات تبعات خسارت مالي دارد اما خسارت جاني ندارد.

وی گفت: بيش از 400 مرکز معاينه فني داريم که از اين تعداد در 270 مرکز که توانايي دارند مسئوليت بازرسي را واگذار کرده ايم و در مراکزي که توانايي ندارند مسئوليت به شرکت هايي که زير نظر سازمان ملي استاندارد هستند واگذار شده است.

قيصر گفت: با پذيرش بخش خصوصي تا پايان سال قطعا مراکز معاينه فني به 200 مرکز خواهد رسيد. افزايش مرکز ها نيز در سه ماهه اخير بوده است نه از سال 82.

 

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: