جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 7 دی 1396     
بازدید شهردار تهران از زیست بوم استارت آپ ها در پایتخت

به گزارش تهرانی نیوز؛شهردار تهران عصر روز گذشته به همراه معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از اکوسیستم استارت آپ ها در شهر تهران و تعدادی از مراکز نوآوری و شتاب دهنده ها بازدید کردند.

 

محمد علی نجفی و سورنا ستاری در بازدید از اکوسیستم استارت آپ ها در شهر تهران ابتدا با حضور در شرکت «دیجی کالا» ضمن بازدید از بخش های مختلف این مرکز، با روند فعالیت و فروش آنلاین کالا از سوی این شرکت آشنا شدند.

دیجی کالا یکی از دیرپاترین استارت آپ های نوآورانه کشور است که کار خود را از سال 1385 آغاز کرده و امروز به 2 میلیون بازدید روزانه و 90 درصد سهم بازار فروش اینترنتی در کشور دست یافته است.

دیجی کالا ضمن کارآفرینی برای دو هزار و 600 نفر به صورت مستقیم، میانگین هزینه ایجاد شغل در استارت آپ ها را به 75 تا 100 میلیون تومان به ازای هر نفر کاهش داده است.

این بازار بزرگ فروش اینترنتی ضمن حذف سفرهای شهری به منظور خرید کالا، باعث کم شدن بیش از شش کیلوگرم گاز CO2 و 42 میلیون کیلومتر سفرهای درون شهری شده و تاکنون 2 میلیون دلار صرفه جویی در مصرف بنزین را به همراه داشته است.

نجفی و ستاری در ادامه بازدیدهای امروز خود با حضور در کارخانه نوآوری تهران به بازدید از بخش های در حال ساخت و مرکز شتاب دهنده «آما» پرداختند و با نحوه حمایت از استارت آپ های نوپا در این مرکز آشنا شدند.

طرح کارخانه نوآوری تهران در فضایی به وسعت 18 هزار متر مربع برای تبدیل سوله های صنعتی به فضایی نوآور و خلاق در شهر تهران در حال اجرا است تا فضایی همانند Station F شهر پاریس در تهران ایجاد شود.

ورودی کارخانه نوآوری شامل افراد تیم های نوپا هستند که پس از طی مراحل حمایتی و مشاوره ای، به شرکت ها و استارت آپ های نوآورانه تبدیل خواهند شد.

بر این اساس کارخانه نوآوری در صدد آن است که 4 سوله قدیمی در محدوده غرب تهران را به شتاب دهی و 4 سوله دیگر را به مراکز رشد تبدیل کند تا نسبت به توامند سازی استارت آپ ها و ایده های خلاق جوانان اقدام کنند.

شهردار تهران در ادامه بازدید های امروز خود از زیست بوم استارت آپ ها در شهر تهران به همراه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در دانشگاه صنعتی شریف حاضر شدند و به بازدید از بخش های مختلف پارک علم و فناوری پرداختند.

بازدید از مرکز شتاب دهی دانشگاه صنعتی شریف، گفت و گو با مدیران شرکت های نوپا و بررسی و تحلیل استارت آپ های موجود در حوزه مسایل شهری، کاهش آلودگی هوا و ترافیک از دیگر برنامه های نجفی در جریان این بازدید بود.

بر اساس این گزارش تا پایان سال 2025 بر اساس پیش بینی های صورت گرفته 26 شهر دنیا به صورت کاملا هوشمند اداره خواهند شد و در این میان استارت آپ ها در سراسر دنیا نقش بسزایی در تحول شهری ایفا خواهند کرد تا به واسطه خدمات آنها زندگی شهروندان تسهیل شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: