جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 10 دی 1396     
کاشت رایگان نهال میوه برای شهروندان جنوب تهران

به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز؛معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 20 از آغاز برنامه کاشت 100 هزار نهال مثمر و غیرمثمر با مشارکت شهروندان این منطقه و به منظور توسعه فضاهای سبز و مقابله با آلودگی هوا خبرداد.

سعید شیرازی با بیان این مطلب گفت: با توجه به اهمیت حفظ و ارتقای محیط زیست، کاشت 100 هزار نهال در این منطقه جنوبی که طبق شاخص های آلودگی هوا به عنوان آلوده ترین منطقه تهران محسوب می شود، آغاز شده است و تا دو ماه ادامه دارد.

شیرازی فصل درختکاری را فرصت مغتنمی برای توسعه فضاهای سبز شهری برشمرد و افزود: بخشی از توسعه فضای سبز شهری به داخل محدوده منازل، مدارس، ادارات و مجتمع های مسکونی مربوط می شود که بابت این مسئله، نیازمند مشارکت شهروندان هستیم.

وی با اشاره به اینکه تمامی اقدامات در طرح درختکاری رایگان است، گفت: شهروندان از طریق سامانه 137 و یا تماس با مرکز تحقیقات و آموزش و مشاوره فضای سبز  می توانند برای دریافت نهال و اعزام تیم های کاشت نهال درخواست دهند تا با مراجعه کارشناسان مرکز به منازل شهروندان همزمان با عملیات کاشت نهال ، آموزش و توزیع بروشور های آموزشی در جهت مراقبت از درختان انجام شود.

وی ادامه داد: نهال های سه ساله و مثمر نظیر سیب، آلو، گیلاس و خرمالو برای کاشت در منازل شهروندان در نظر گرفته شده است تا علاوه بر مقاوم بودن، شهروندان بتوانند در سال آینده از میوه های آن بهره مند شوند.

شیرازی ادامه داد: در بخش فضای سبز شهری نیز از گونه های پسته وحشی، کاج مشهد، بلوط، گز، سرو کوهی، اکالیپتوس، زبان گنجشک، بید مجنون، سنجد، زیتون، عناب استفاده می شود که با اقلیم منطقه کاملا سازگاری دارند.

معاون امورشهری و فضای سبز شهرداری منطقه 20 یادآور شد: مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز شهرداری منطقه 20 در بزرگراه شهید کریمی بوستان فجر واقع شده است و شهروندان برای بهره مندی از خدمات مشاوره این مرکز می توانند با شماره 96029549 تماس بگیرند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: