جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 16 دی 1396     
معاون خدمات شهری ومحیط زیست منطقه 4 عنوان کرد
زباله ها؛ بیشترین دلیل آب گرفتگی در سطح معابر

به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز ؛ معاون خدمات شهری ومحیط زیست منطقه چهار با اعلام شناسایی نقاطی که در سطح منطقه احتمال آب گرفتگی داشتند، گفت: این نقاط با فعالیت های عمرانی صورت گرفته اصلاح شد. همچنین همکاران ما به صورت روزانه نسبت به انجام لایروبی انهار اقدام می کنند، چرا که بیشترین دلیل آب گرفتگی معابر مربوط به ریختن زباله ها در انهار و مسیل ها است.

علی معلم در خصوص اقدامات این منطقه برای مقابله با آب گرفتگی معابر در هنگام بارندگی، عنوان کرد: با توجه به این که منطقه چهار دارای بیشترین تقاطع و پل است، با اقداماتی که تاکنون توسط عوامل شهرداری صورت گرفته، هیچ نقطه آبگیری در منطقه وجود ندارد.

وی با اعلام شناسایی نقاطی که احتمال آب گرفتگی دارند، تصریح کرد: این نقاط با فعالیت های عمرانی صورت گرفته اصلاح شد. همچنین همکاران ما به صورت روزانه نسبت به انجام لایروبی انهار و بازسازی پل ها، مسیل ها و حفر چاه های جذبی اقدام کرده تا در زمان بارندگی، با مشکل آب گرفتگی مواجه نشویم. چرا که برخی از نقاط، فاقد شیب و کشش لازم جهت عبور آب هستند.

معلم با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در خصوص فرهنگ سازی و نهادینه کردن مشارکت شهروندان در بحث آب گرفتگی معابر، گفت: در این راستا فعالیت های متعددی نظیر نصب بنر در سطح معابر و ساخت فیلم های تبلیغاتی انجام شده است. اما با این حال نیازمند فرهنگ سازی و آگاهی بخشی بیشتری به شهروندان هستیم. چرا که بیشترین دلیل آب گرفتگی معابر مربوط به ریختن زباله ها در انهار و مسیل ها است.

وی در ادامه افزود: به خصوص در مکان های تجاری و مغازه ها با این مسئله بیش از سایر نقاط مواجه هستیم. این مغازه ها ضایعات خود را درون نهرها می ریزند و همین مسئله در زمان بارندگی باعث آب گرفتگی می شود. بنابراین انتظار داریم که شهروندان و کسبه ها حتی در مواقعی که بارندگی نیست، با شهرداری در این خصوص همکاری داشته و از ریختن زباله ها و ضایعات خود درون نهرها خودداری کنند.

معاون خدمات شهری ومحیط زیست منطقه چهار در پایان خاطرنشان کرد: به همین منظور مخازنی را به صورت رایگان جهت تفکیک زباله های خشک و تر در اختیار کسبه ها قرار داده ایم. حتی جهت تشویق کسبه به انجام این کار، تخفیفات و جوایزی را نیز برای آنها در نظر گرفته ایم.د.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: