جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 23 دی 1396     
صنعت خودرو راهی جز حرکت به سمت تولید خودروهای با سوخت پاک ندارد

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز ، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید صنعت خودرو به سمت تولید خودروهایی با سوخت پاک برود، گفت : البته در بحث سوخت پاک مشکلاتی وجود دارد، لذا وظیفه مجلس پرداختن به این موضوع مهم است.

 

علی کاظمی بابا حیدری اظهار داشت : نعمت خدادادی سوخت فسیلی که در کشور به فراوانی یافت می شود باعث شده که در برنامه های جهانی به کندی پیش برویم و طبیعتا زمانی که نفت و گاز در کشور است دولت به سمت انرژی های تجدید پذیر نمی رود.

 

وی افزود: اعضای کمیسیون در حال پیگیری جهت اجرا برنامه ها در این زمینه هستند و علاوه بر این شکایاتی از سمت مسولانی که در زمینه سوختهای پاک تخصص دارند صورت گرفته است که باید صنعت خودرو به سمت سوخت پاک برود.

 

وی در ادامه افزود: آینده نگری کشورهای پیشرفته در زمینه محیط زیست، باعث شده زمان مشخصی را جهت استفاده از سوخت فسیلی تعیین کنند.

 

وی گفت : در حال حاضر کشورهای پیشرفته به سمت سوخت پاک رفتند و حتی خودورسازان نیز به همان سمت سوق یافته اند و علاوه بر این برنامه ای جهت استفاده از سوخت پاک در منازل مسکونی دارند، لذا ایران نباید از این قافله عقب بماند.

 

نماینده مردم اردل، فارسان و دهستان سنگرد در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: جهت پیشرفت به سمت توسعه سوخت پاک، قطعا متخصصین بسیار خوبی در کشور وجود ندارند که در این زمینه می توانند فعالیت کنند ، حتی تعدادی از این  متخصصین نمونه هایی از  موتور برقی را آماده کرده اند و جلساتی با دولت در زمینه  سوخت پاک برگزار کرده اند .

 

بابا حیدری با اشاره به لزوم ارتقا کیفی موتورهای داخلی در کشور گفت : با توجه به نظرات متخصصین تولید موتورهای برقی به مراتب ساده تر از موتور معمولی است؛ لذا بایدجلساتی در این ارتباط تشکیل و برنامه ریزی هایی که در این زمینه انجام شده و با جدیت لازم پیگیری شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: