جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 25 دی 1396     
پروژه خط شمال به جنوب متروی آمستردام سرانجام به پایان رسید

به گزارش گروه بین الملل تهرانی نیوز، شهرداری آمستردام اعلام کرد که ساخت خط شمال به جنوب متروی این شهر 15 سال پس از آغاز این پروژه و بیش از یک دهه تاخیر در افتتاحیه، سرانجام به پایان رسیده است.

ایستگاه ها و زیرساخت های این خط اکنون آماده بهره برداری هستند که همین امر آغاز برنامه پنج ماهه فعالیت آزمایشی در این خط مترو را از هفته آینده ممکن می سازد. قرار است آغاز خدمات تجاری در این خط از 22 جولای آغاز شود.

این خط 7 ایستگاهه در زیر مرکز تاریخی آمستردام کشیده شده و برخلاف دیگر خطوط مترو در این شهر، تونل سازی در آن به منظور ایجاد شریان هایی در زیر خیابان ها و کانال های منطقه و به خاطر پیش گیری از تخریب و کاهش ریسک آسیب به ساختمان های حساس انجام شده است.

البته این اقدام نیز خیلی موفق نبوده است چرا که در سال 2008 دو حادثه تخریب در این پروژه رخ داد که به ساختمان هایی در Vijzelgracht آسیب رساند. موقعیت زمینی دشوار و جدول های آب مرتفع نیاز به ستون سازی در بخش هایی از تونل به منظور حفظ موقعیت آن ها را ضروری می کرد.

دلیل تاخیر در این پروژه ترکیبی از ورشکستگی یکی از پیمانکاران و مسائل ایمنی بود که نیاز به اقدامات کنترل خطر مازاد را ایجاد می کرد. این امر باعث شد هزینه نهایی این پروژه به 3.1 بیلیون یورو افزایش یابد.

فعالیت آزمایشی قطارها در بخش هایی از این خط 11 کیلومتری انجام شده است اما با تکمیل زیرساخت ها، تست و ارتقای کلی سیستم اکنون می تواند شروع شود.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: