جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 27 دی 1396     
حق شناس در اختتامیه جشنواره عکس سلامت شهری اعلام کرد:
مرگ سالانه 20 هزار نفر در تصادفات رانندگی

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز: محمد جواد حق شناس در اختتامیه جشنواره عکس سلامت شهری که با حضور سید رضا صالحی امیری، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار شد، با اشاره به مشکلات بهداشتی پایتخت اظهار کرد: در شرایط امروز تهران به سختی نفس می کشیم، آب شهر با فواصل زیاد از حوزه های مختلف به دست شهروندان می رسد و‌ همان طور که می دانیم یکی از مشکلات جدی سلامت شهری مسئله فاضلاب است.

وی با بیان اینکه مدیریتی که در حوزه های مختلف وجود دارد با برخی اشتباهات و بی تدبیری ها می تواند سلامت ما را تهدید کند، گفت: در حال حاضر، در حوزه سلامت در میان کشورهای رده بالا و اروپایی قرار دادیم. تلاش هایی که در عرصه علمی انجام می شود، در حوزه پزشکی توانسته دستیابی ما را به فناوری های نوین افزایش دهد و موقعیت ما را در حوزه جهانی در بالاترین سطح قرار دهد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با یادآوری این نکته که با وجود پیشرفت ها، نمی توانیم نسبت به نگرانی های خود از بابت موضوعاتی که سلامت شهروندان را به خطر می اندازد بی تفاوت باشیم، تصریح کرد: در گذشته سالانه نزدیک به ٣٠ هزار نفر در تصادفات کشته می شدند و نسبت کشته ها به معلولین نیز یک به ۴ بود، البته در این سال ها اتفاقات خوبی افتاد که این میزان به زیر ٢٠ هزار نفر رسیده است.

حق‌شناس‌ گفت: سلامت مسئله امروز جامعه درتهران است؛ و موانعی که سلامت شهروندان را به خطر می اندازد کم نیست.آب شهر تهران با فواصل زیادی از حوزه‌های مختلف به دست ما می‌رسد و یکی از مشکلات سلامت شهری فاضلاب است.

وی با ابراز تأسف از این که ما زباله‌های فراوانی در این شهر تولید می‌کنیم، افزود: این پدیده مهم‌ترین عنصری است که سلامتی ما را تهدید می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با یاد آوری این که در میان شاخص‌های زندگی و شاخص‌های امید به زندگی کشور ما در حوزه‌های مختلف یکی از بهترین‌های منطقه‌ و جهان است؛ ادامه داد: تلاش‌های حوزه پزشکی توانسته دستیابی ما را به فناوری های نوین در بالاترین سطح خود قرار دهد.

حق‌شناس با طرح این پیشنهاد که برگزاری مسابقات عکس در منطقه 11 پایدار شود؛ اظهار کرد: این جشنواره باید هر ساله در رابطه با موضوعات مرتبط با شهر، برگزار از هنر عکاسی برای ثبت و ارتقای موقعیت سلامت شهری استفاده کنیم

عضو شورای شهر تهران در پایان‌ تصریح کرد: هنگامی که هنر در خدمت سلامت و یا یک هدف مقدس‌ قرار بگیرد‌ ارزشمندی مناسب‌تری پیدا می‌کند و من امیدوارم منطقه 11 به مرکز هنرهای تهران و ایران تبدیل شود

جشنواره عکس سلامت شهری از سوی شهرداری منطقه 11، اداره کل سلامت شهرداری، اداره ارشاد تهران و مرکز آموزش‌های فرهنگی دارالفنون با هدف نگریستن به محیط شهری از زاویه سلامت برگزار شده است که طی آن بیش از 3673 اثر از یکهزار عکاس آماتور و حرفه ای دریافت شد که 260 اثر به مرحله نهایی راه پیدا کردند و در هر موضوع 3 اثر برنده نهایی شدند.
برگزیدگان این جشنواره در حوزه‌های مسجد محله‌، محیط زیست‌، مادر و کودک، سالمندان ، محیط کار و اوقات فراغت‌ مورد تقدیر قرار گرفتند

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: