جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 5 اسفند 1396     
چه کسانی هزینه عقب ماندگی های صنعت خودرو کشور را می پردازند؟!

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز: یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است که امروز تنها مصرف کنندگان هستند که هزینه عقب ماندگی های صنعت خودرو کشور را می پردازند.
 
محمدحسین فرهنگی با اشاره به کاستی های موجود در حوزه کیفیت تولیدات داخلی ،اظهار داشت : در چنین شرایطی برای رفع کاستی ها و دستیابی به کیفیت در صنعت خودرو ، خودروسازان باید وارد جریان رقابت پذیری شوند که این قطعا متکی به اراده دولت و خودروسازان است.
 
وی با اشاره به اینکه مقاومت در برابر جریان ارتقاء کیفیت و رقابت پذیری بخشی از چالش صنعت خودرو ایران است، تاکید کرد : مقاومت در مسیر ارتقاء کیفیت و عدم تلاش در زمینه بهبود کیفی تولیدات ، چالش است که بخش زیادی از آن به برنامه ریزی و اراده خودروسازان باز می گردد .
 
وی با اشاره به اینکه دستیابی به فضای رقابت پذیری از دو منشاء بدست می آید ، خاطر نشان کرد : تلاش در جهت کاهش هزینه تولید و متناسب با آن کاهش قیمت و افزایش کیفیت از جمله موارد مهمی است که می تواند صنعت خودرو ایران را وارد جریان رقابت نماید.
 
نماینده تبریز ، اذرشهر و اسکو در مجلس دهم در ادامه به تاثیر تعرفه بالای واردات خودرو در ایجاد وضعیت کنونی صنعت خودرو ایران پرداخت و یاد آور شد : تعیین تعرفه های سنگین برای واردات ، مسیر توسعه صنعت خودرو ایران را عملا سخت و دشوار می کند این در حالی است عرضه محصولات در بازاری رقابتی می تواند به رشد و توسعه صنعت خودرو ایران کمک موثری نماید.
 
فرهنگی افزود : بی شک ادامه جریان کنونی در صنعت خودرو نه تنها رغبت و تمایلی را در مصرف کنندگان داخلی ایجاد نمی کند بلکه این روند منجر به عدم توسعه بازارهای صادراتی نیز خواهد شد.
 
وی همچنین به تاثیر نوسانات ارزی در وضعیت تولید و هزینه شرکتها اشاره کرد و افزود : برخورد با این شرایط نیازمند ارائه بسته سیاستی برای مدیریت جریان نرخ ارز و تاثیر آن بر قیمت و کاهش هزینه تولید است.
 
وی با اشاره به شکاف قیمتی ناشی از نرخ ارز در هزینه تولید شرکتها ، تصریح کرد : از آنجا که عرضه کننده عمده ارز دولت است بنابراین دولت نقش پررنگی در این جریان دارد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: