جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 15 اسفند 1396     
آیا مسیر خصوصی سازی واقعی در صنعت خودرو هموار است ؟

 به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز: نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می گوید : باید این واقعیت را قبول کرد تا زمانی که صفر تا 100 خودروسازی در کشور به بخش خصوصی واقعی واگذار نشود مشکلات موجود در صنعت خودرو به سهولت حل نخواهد شد.

 
رضا علیزاده با اشاره به اینکه دولت نمی تواند تولیدکننده و تاجر خوبی باشد ، اظهار داشت : در صورتی که بخواهیم در همکاری ها و روند توسعه خودروسازی به نتیجه درستی دست یابیم باید صنعت خودرو به اهلش در بخش خصوصی واگذار شود.
 
وی تاکید کرد : باید دولت و مجلس و دست اندرکاران حاکمیتی ، مسیر خصوصی سازی در صنعت خودرو را هموار و مشکلات موجود را برطرف کنند تا با سیاست گذاری درستی که توسط بخش خصوصی عملی می شود صنعت خودرو بر روی ریل توسعه قرار گیرد.
 
وی گفت : امروز باید از صنعت خودرو حمایت های کارشناسی شده و درستی شده و سیاست های مناسب و منطقی در این زمینه تدوین شود.بی شک خروج از جریان خصولتی و خصوصی سازی واقعی سودهای زیادی را برای صنعت خودرو به همراه خواهد داشت.
 
وی با اشاره به مزایای خصوصی سازی بر صنعت خودرو سازی کشور ، تاکید کرد : با خصوصی سازی صنعت خودرو سبک و چابک می شود از این رو معتقدم دولت باید از مدیریت و سهامداری شرکتهای خودرویی دست برداشته و سهام خودروسازان را به بخش خصوصی واگذار کند.
 
وی خاطر نشان کرد : دولت باید تنها سیاست گذاری نموده و مشکلات را ریشه یابی کند و با ارائه راهکارهای حمایتی و اعمال سیاست ها منافع تولیدکننده و مصرف کننده در این بسته سیاستی ببیند.
 
نماینده ورزقان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تا زمانی که دست دولت در مجموعه های تولیدی ، صنعتی و خودرویی است این مشکلات در خودروسازی کشور ادامه خواهد داشت.
 
علیزاده افزود : بی تردید با خصوصی سازی واقعی در صنعت خودرو فساد و رانت نیز از بین خواهد رفت.
 
وی با اشاره به اهمیت اجرای اصل 44 قانون اساسی، تاکید کرد : اصل 44 قانون اساسی اصل خوبی است اما متاسفانه نحو اجرای آن در این مدت صحیح نبوده و به خوبی نیز اجرایی نشده است چنانچه خروجی آن نشان می دهد که واحدهابی که واگذار شده و اصل 44 بر روی آنها اعمال شده نه خصوصی است و نه دولتی است بلکه خصولتی بوده چنانچه امروز شرایط این واحدها نسبت به گذشته بدتر شده است.
 
وی افزود : امید است که این روند به درستی در صنعت خودرو اجرایی شود البته مجلس نیز پی گیر است و انشالله با واگذاری واحدها به بخش خصوصی و حمایت از بخش خصوصی به شکل کارشناسی شده شاهد رونق تولید و صنعت خودرو در کشور باشیم.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: