جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 21 فروردين 1397     
صنعت خودروسازی کشور باید به سمت طراحی پلتفرم و موتورهای جدید حرکت کند

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز : به منظور تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی و ایجاد حرکتی مثبت در صنعت خودرو ، باید برنامه ریزی های منسجمی در بحث کیفیت و رقابت پذیری خودروهای داخلی انجام شود تا از این طریق تمایل جامعه را به افزایش استفاده از خودروهای ایرانی سوق دهیم.
 
سیده حمیده زرآبادی گفت : در حال حاضر خودروهای تولید داخل کشور در مقایسه با خودروهای سایر کشورها از نظر رقابت پذیری و تنوع در آپشن ها و مدل ضعیف هستند.
 
وی در ادامه افزود : برای بهبود کیفیت خودروها و رقابت پذیری باید به خودروسازان کمک کرد البته آنچه که از اهمیت زیادی برخوردار است این است که خود خودروسازان نیز باید در این زمینه پیشقدم باشند و با یک برنامه زمانبندی شده و مشخص برای رسیدن به این هدف گام بردارند.
 
وی گفت : تعریفی که ما در حال حاضر از داخلی سازی داریم ساخت قطعات تزئینی بدنه و قطعات ظاهری است که باید در این وضعیت تغییر ایجاد شود.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص تغییر تعرفه ها خاطر نشان کرد : اگر بخواهیم در خودروسازی به دستاوردی برسیم و به معنای واقعی خودروساز شویم ، تغییرات تعرفه های واردات باید به شکلی باشد که میزان داخلی سازی را افزایش داده و صنعت خودروسازی را به سمت طراحی پلتفرم های جدید و همچنین طراحی موتور سوق دهد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: