جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 2 ارديبهشت 1397     
راهکار حمایت حداکثری از خودروی ایرانی چیست؟

گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز:عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی در صنعت خودرو کشور گفت : اولین قدم برای تحقق این شعار این است که خودروسازان و تشکل های خودروسازی با واقعیت گرایی به فضای رسانه ای کشور ورود پیدا کنند.

محسن کوهکن گفت : اگر خودروسازان داخلی بخواهند شعار حمایت از کالای ایرانی را تحقق بخشند اولا باید برای واقعیت گویی و شنیدن واقعیت ها در رسانه ها حضور فعال داشته باشند ؛ ثانیا وابستگی ارزی خودشان را برای تامین برخی قطعات به شدت کاهش دهند و طی یک برنامه بلندمدت و زمانبندی شده به سمت کاهش وابستگی به ارز پیش بروند .
 
وی اظهار داشت: در مواقعی که نرخ ارز با جهش های ناگهانی مواجه می شود خریدار با توجه به ثابت بودن قیمت خودروی داخلی نسبت به خودروی خارجی به خرید خودروی داخلی رو می آورد و این امر به یک مزیت و جاذبه برای خودروهای داخلی تبدیل خواهد شد ؛ از سوی دیگر باید توجه داشت که افزایش تقاضا برای خرید خودروهای داخلی موجب نشود که بحث افزایش و ارتقای کیفیت کمرنگ شود و یا حتی فتیله آن را خودروسازان پایین بکشند.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد : در مقایسه صنعت خودرو با کشورهای پیشرفته احساس عقب ماندگی می کنیم و انتظار پیشرفت های بیشتری داریم در حالی که در مقایسه صنعت خودرو با وضعیت آن در سال های قبل به نتیجه دیگری می رسیم و امیدوار می شویم.
 
وی افزود : در مقایسه صنعت خودرو با وضعیت آن در سال های قبل مشاهده می کنیم که پژوهشگران ما تلاش های بسیاری در این صنعت انجام داده اند و موفقیت هایی نیز کسب کرده اند اما به آن نقطه مطلوب هنوز نرسیده ایم.
 
محسن کوهکن در پایان تصریح کرد : برای اینکه حمایت از خودروی ایرانی حداکثری شود باید از محل درآمد های این صنعت برای آن سرمایه گذاری کرد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: