جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 2 ارديبهشت 1397     
فراهانی در صحن شوراگفت فراهانی در صحن شورا:
لایحه دوم طرح جامع حمل و نقل و ترافیک ارائه شود

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز: مجید فراهانی در پنجاه و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در بررسی طرح" الزام شهرداری به شناسایی و رفع گره های ترافیکی و نواقص هندسی معابر و بزرگراه ها" اظهار کرد: در چهارچوب طرح جامع شهر تهران، در شورای اول الزام شده بود بحث طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر تهران تدوین شود که خوشبختانه در 23 فروردین 1387 اولین طرح جامع حمل و نقل شهر تهران به تصویب شورای شهر رسید.

 
 
وی افزود: این مصوبه تا سال ۹۲ یعنی ۵ سال افق این طرح بوده اما در تاریخ 29 آذر 1393 شهردار وقت تهران لایحه دوم طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر تهران را ارائه کرد که در این لایحه و لایحه قبلی موضوع رفع گره های ترافیکی و نواقص هندسی شهرتهران وجود داشته است؛ یعنی جزء کوچک این لایحه بحث نواقص هندسی و گره های ترافیکی است.
 
 
 
فراهانی با بیان اینکه در دوره چهارم فرصت نشد تا این لایحه بررسی شود و در نهایت در دستور کار شورای پنجم قرار گرفت، عنوان کرد: با شروع کار این شورا جناب آقای نجفی درخواست کرده بود با توجه به تغییر سیاست های حمل و نقلی، لایحه دوم طرح جامع حمل و نقل از شورا به شهرداری عودت داده شود، اما ما به عنوان شورا در حال بررسی بخشی از آن لایحه هستیم.
 
 
 
وی تصریح کرد: به اعتقاد بنده این کار بی توجهی به موضوع حمل و نقل و ترافیک و نگرش یکپارچگی و سیستمی است، ما باید لایحه طرح جامع ترافیک داشته باشیم و باید معاونت حمل و نقل و ترافیک را الزام کنیم هر چه سریع تر لایحه دوم طرح جامع حمل و نقل و ترافیک که مشمول این موضوع است را ارائه کند تا به صورت جامع این مسئله بررسی شود.
 
 
 
فراهانی در پایان گفت: اگر بخواهیم لایحه را به صورت تکه تکه و غیر یکپارچه بررسی و تصویب کنیم ناقض نگاه کلی و اهداف شورا است.
 
 
 
 محمد علیخانی نیز در همین رابطه در جلسه علنی شورای شهر گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی گره های ترافیکی را در حدود 60 نقطه اعلام کرده است که ما آن را قبول نداریم.
 
 
 
لازم به ذکر است، در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش کلیات طرح الزام شهرداری به شناسایی و رفع گره های ترافیکی و نواقص هندسی معابر و بزرگراه ها با 12 رای موافق به تصویب رسید.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: