جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 30 ارديبهشت 1397     
ابلاغ طرح نظارت بر محوطه سازی پیرامون ملک به مناطق 22گانه

به گزارش گروه عمران شهری تهرانی نیوز: معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران در بخشنامه ای از کلیه مناطق 22 گانه شهرداری پایتخت خواست تا نظارت بر روند اجرای طرح های محوطه سازي پيرامون ملك را به صورت جدی انجام و موارد تخلف را مورد پیگیری قرار دهند.
 
این بخشنامه با تاکید بر اهمیت موضوع مناسب سازی پیاده راه های عمومی برای تردد معلولین ، سالمندان و سایر شهروندان صادر شده است. بر این اساس کلیه مناطق بایستی شرایطی را فراهم کنند تا شهروندان پایتخت و به طور مشخص سالمندان و معلولین امکان تردد آسان تر در معابر شهر را داشته باشند.
 
در قسمتی از بخشنامه ای که از سوی اداره کل معماری و ساختمان به مناطق ابلاغ شده آمده است :«پيرو ابلاغيه قبلی این اداره کل مبنی بر شيوه نامه و چك ليست‌هاي نظارتي مناسب سازي فضاهاي شهري براي معلولين جسمي- حركتي، نظر به اينكه برخي از مالكين ساختمان‌ها در محوطه سازي پيرامون ملك خود نسبت به ايجاد پله و يا ادامه رمپ پاركينگ در مسير پياده رو مشرف به ملك اقدام مي نمايند و اين امر موجب مشكلات عديده براي سالمندان ، معلولين و ساير شهروندان مي‌گردد، لذا، خواهشمند است دستور فرمائيد جهت جلوگيري از بروز اين گونه تخلفات، نظارت لازم توسط همكاران محترم مربوطه انجام پذيرد.» 
 
بر اساس این ابلاغیه ، مهندیسن ناظر مسئولیت حسن انجام کار ، کنترل و جلوگیری از تخلفات احتمالی در جریان ساخت و سازها را بر عهده دارند. همچنین، مهندسين ناظر مكلف به كنترل اجراي رقوم كد ارتفاعي طبقات زيرزمين و همكف مطابق با نقشه هاي مصوب و همچنين بررسي و كنترل موارد مذكور با پروفيل گذر مشرف به ملك به منظور پرهيز از ايجاد هرگونه رمپ و پله در پياده‌رو است و بايد به محض مشاهده خلاف مراتب فوق را به شهرداري، دفاتر خدمات الكترونيك گزارش کنند تا اقدام قانوني از سوي شهرداري منطقه انجام شود.
 
نظارت بر حسن اجراي  اين بخشنامه به عهده شهرداران مناطق و ناظران آن ها است و كنترل لازم با نظارت اداره كل معماري و ساختمان انجام می شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: