جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 29 مرداد 1397     
در منطقه 8 صورت گرفت:
60 درصد صرفه جویی با آبیاری قطره ای

 به گزارش اخبار مناطق 22 گانه تهرای نیوزشهردار منطقه 8 گفت: با تغییر آبیاری سنتی به قطره ای در میدان های  نارمک و دیگر معابر و خیابان های منطقه مان موفق به صرفه جویی 60 درصدی در مصرف آب شده ایم.

بهمن نوری توضیح داد: هم اکنون در 45 میدان از 103 میدان نارمک آبیاری قطره‌ای را شروع کرده‌ایم و تا پایان تابستان تمامی  میدان ها  با الگوی قطره‌ای، آبیاری می شوند.
 
وی گفت: از جمله میدان هایی که آبیاری قطره ای مححق شده است می توان به میدان های 80، 85، 71، 74، 77 و 62 اشاره کرد . همچنین در فضای سبز خیابان های  شاهد و گلبرگ ، مسیل باختر وبزرگراه شهید باقری این روش نوین آبیاری به صورت قطره ای انجام می شود.
 
نوری توضیح داد: اکنون فقط 33 درصد از آبرسانی این منطقه قطره ای است و 67 درصد دیگر به صورت سنتی انجام می شود که در تلاشیم آبرسانی قطره ای را به 60 درصد برسانیم.
 
این مدیر ارشد شهری تاکید کرد: با توجه به شرایط حاکم بر اقلیم تهران و بحران آب، مکانیزه شدن و هوشمند سازی روش آبیاری با عنوان آبیاری تحت فشار و  قطره ای در  اولویت قرار گرفته است.
 
وی  با اشاره به اینکه دِبی چاه های منطقه 15 لیتر بر ثانیه است، ادامه داد: منطقه ما 20 حلقه چاه و یک رشته  قنات دارد و نیاز آبی فضای سبز نیز در یک روز معادل 456 متر مکعب است.
 
شهردار منطقه 8 تاکید کرد: پس از تحقیقات گسترده مشخص شد که یکی از عوامل خشک شدن درختان در میادین نارمک  این است که این کار سلیقه ای و توسط عامل انسانی انجام می گیرد در حالی که  اگرآبیاری به روش مکانیزه صورت پذیرد، نیروی کارگری دخیل نیست و بهره وری بهتری خواهیم داشت.
 
نوع درختان
 
 به گفته نوری بیشتر  درختان در میادین نارمک و دیگر معابر  از نوع چنار، اقاقیا، توت نَرَک و نارون هستند که هر کدام روش آبیاری و میزان آبرسانی مشخص دارد . بنابراین، نیروهای خدمات شهری بدین منظور آموزش مناسب می بینند.
 
وی گفت: خوشبختانه در بسیاری از میادین نارمک  شهروندان برای مراقبت از درختان کمک می کنند و از آبیاری مناسب درختان منطقه نیز تشکر دارند.
 
وی افزود:  همچنین در میادین نارمک  شهروندان به آبیاری منظم و حفظ فضای سبز راغب هستند چون منظره منازل آنان را همین درختان و فضای سبز تشکیل می دهد.
 
کاشت درخت
 
همچنین نوری با اشاره به کاشت مستمر درختان در میادین شرق تهران اضافه کرد: همواره در حال کاشت درخت در میادین نارمک  هستیم، هم نهال های جوان داریم و هم  درختان کهنسال حدود 60 یا 70 سال در این میادین وجود دارد که با توجه به هویت تاریخی این میدان ها موضوع مراقبت و پایش سلامت درختان همیشه مورد تاکید و اولویت ماست.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: