جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 26 مهر 1397     
وارکنندگان خودرو باید متعهد به فروش با قیمت واقعی شوند

 به گزارش نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با توجه به شرایط سخت ارزی کشور به بیان راهکارهایی برای رفع مشکلات صنعت خودرو پرداخت.

علی رستمیان سبزه خانی اظهار داشت: متاسفانه کارهای بدون مطالعه ای انجام شده و در شرایطی که وضعیت ارزی کشور برای تصمیم گیرندگان اصلی صنعت خودرو مشخص بود اقدام به ورود تعداد زیادی خودرو و خروج مقدار زیادی ارز از کشور شد.
 
نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس شورای اسلامی افزود: وارد کنندگان خودرو در شرایطی که قیمت ارز در حال افزایش بود اقدام به واردات خودرو کردند و پس از آن خودروها را با قیمت ارز حدود نوزده هزار تومان به فروش رساندند که این امر همچنان و درحالیکه قیمت ارز کاهش یافته ادامه دارد.
 
وی افزود: پیشنهاد بنده به وزیر صمت این است که یک بررسی کارشناسانه انجام داده و تاریخ ورود خودروها به گمرک و کشور به دقت بررسی و استخراج شود و وارد کنندگان عمده خودرو که تعداد آنها محدود بوده و به عدد 20 هم نمی رسد متعهد به فروش خودرو با قیمت خریداری شده به علاوه درصدی سود افزوده و متعارف شوند. 
 
 
وی افزود: اگر قصد تنظیم بازار وجود دارد ابتدا لازم است میزان دقیق نیاز کشور سنجیده شده و مشخص شود که چند درصد از خودروهای وارداتی مورد استفاده داشته و قدرت خرید آن توسط مردم وجود دارد تا ارز کشور فدای حدود 10 هزار نفر یا نیم درصد از جمعیت کشور نشود و این ارز برای مسائل کلیدی کشور که در آینده نیاز مبرم و حیاتی به آنها وجود دارد حفظ شود.
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: مطلب دوم بحث خودرو داخلی است که در بررسی های انجام شده مشخص شد حدود 10 تا 12 هزار خودرو به بهانه کمبود لوازمی همچون آینه، صندلی، سوییچ، قفل و غیره در انبار نگه داشته شده و واقعیت امر این است که این موضوع خسارات زیادی را به مشتریانی که قبلا ثبت نام کرده و همچنین به بازار داخلی تحمیل کرده است.
 
علی رستمیان سبزه خانی در پایان گفت:  تا این سیاست و بی تفاوتی متولیان امر وجود دارد قادر به ساماندهی درست این مساله نخواهیم بود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: