جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 6 آبان 1397     
نیروی انتظامی و شهرداری توان ساماندهی موتورسواران را ندارند

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از اینکه هیچ قدرتی قادر به مقابله با موتورسواران متخلف پایتخت نیست، گفت: اگر رانت و فسادی وجود نداشت این معضل به راحتی مدیریت می‌شد.

مسعود رضایی با تاکید بر لزوم ساماندهی موتورسواران گفت: متاسفانه تخلفات موتورسواران در حال افزایش است و شاهد هیچ گونه عزم و تلاشی برای ساماندهی آنها نیستیم.
 
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هیچ قدرتی قادر به مقابله با موتورسواران متخلف نیست، افزود: عزمی برای ساماندهی موتورسواران وجود ندارد این در حالی است که در زیر سایه بی توجهی دستگاه های ذیربط شاهد بی توجهی راکبان به قوانین راهنمایی و رانندگی و بروز افزایش تخلفاتی از سوی آنها مانند سبقت و سرعت غیرمجاز، عدم استفاده از کلاه ایمنی، مخدوش کردن پلاک، جولان در پیاده روها و تصادفات هستیم.
 
به نظر می رسد قدرتی برای برخورد و مهار راکبان متخلف وجود ندارد و یا ساماندهی و برخورد با آنها در اولویت قرار ندارد.
 
وی مدیریت و رفع معضل موتورسواران بی قانون را مطالبه جدی مردم دانست و گفت: به نظر می رسد قدرتی برای برخورد و مهار راکبان متخلف وجود ندارد و یا ساماندهی و برخورد با آنها در اولویت قرار ندارد بنابراین این بی‌توجهی زمینه بروز رانت و فساد را فراهم کرده و به طور قطع اگر رانت و فسادی وجود نداشت این معضل به راحتی مدیریت می‌شد.
 
رضایی یادآور شد: بارها دیده شده که موتورسواران جلوی چشم پلیس به راحتی تخلف می کنند اما از کنار آن به راحتی می‌گذرد و به گونه ای تخلفات موتورسواران نزد پلیس به امری عادی تبدیل شده است.
 
این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی و شهرداری توان ساماندهی موتورسواران پایتخت را ندارند، افزود: متاسفانه مسئولان به طور مداوم از ساماندهی موتورسواران سخن می گویند اما در عمل هیچ اقدام موثری انجام نمی دهند و این ساماندهی به صورت مقطعی بوده نه دائمی و همیشگی.
 
موتورسیکلت وسیله امرار معاش برخی افراد است اما برخی نیز از آن برای خرید و فروش مواد مخدر و سرقت استفاده می‌کنند.
 
وی ادامه داد: هر چند موتورسیکلت وسیله امرار معاش برخی افراد است اما برخی نیز از آن برای خرید و فروش مواد مخدر و سرقت استفاده می کنند و به معضلات اجتماعی دامن می زنند در این رابطه نیاز است بدون هیچ اغماض و چشم پوشی با موتورسواران متخلف برخورد کرد.
 
نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم تدوین لایحه ساماندهی موتورسوران پایتخت، گفت: پلیس باید بر تردد موتورسواران نظارت بیشتری داشته و با متخلفان بر اساس قانون برخورد کرده و جریمه آنها را افزایش دهد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: