جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 20 آبان 1397     
ویژه برنامه های هفته دیابت در منطقه7 برگزار می شود

به گزارش اخبار مناطق 22گانه تهرانی 22معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 7 از برگزاری ویژه برنامه های اداره سلامت در هفته ملی دیابت  با شعار دیابت و خانواده در این منطقه خبر داد.

فائزه دولتی با بیان این خبر افزود: طی سالهای اخیر افزایش شیوع بیماری دیابت درجهان، این بیماری رابه بزرگترین اپیدمی تاریخ تبدیل کرده که در كشور ايران و در منطقه خاورميانه اين بيماري نسبت به ساير كشورهاي اروپايي از رشد بيشتري برخوردار شده است.
 
وی با توجه به اینکه 11 درصد جمعیت بالای 25 سال کشورمان مبتلا به دیابت هستند و حداقل 25 درصد آنها از بیماری خود، آگاه نیستند خاطر نشان کرد: شایع ترین عامل معلولیت ها در كشور نظیر نابینایی، قطع عضو، از بین رفتن كلیه ها و ...  ناشی از عوارض بیماری دیابت هستند ، بنابراین شناسایی این بیماران در كمترین زمان ممكن برای جلوگیری از عوارض ناشی از آن اهمیت بسیاری دارد.
 
معاون شهردار منطقه 7 با اشاره به آمار 13 درصدی مبتلایان به بیماری دیابت در شهر تهران تصریح کرد: زندگي شهرنشيني ، كاهش فعاليت های جسمي ، تغذيه نامناسب و استرس مداوم که به وضوح در جوامع امروزي مشاهده می شود از اصلی ترین عوامل افزايش نرخ رشد اين بيماري است.
 
دولتی همچنین در ادامه عنوان کرد: در همین راستا ، با هدف ارتقای سطح سلامت و کیفیت زندگی مبتلایان به دیابت و نیز افزایش آگاهی شهروندان به این بیماری و همچنین به مناسبت گرامی داشت هفته ملی دیابت ویژه برنامه هایی از تاریخ 19 الی 25 آبان ماه با عناوین اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در حوزه بیماری دیابت با تاکید بر پیشگیری و کنترل دیابت ، انجام تست ارزیابی خطر ابتلا به دیابت ویژه پرسنل و شهروندان سطح منطقه 7، برگزاری برنامه گفت و گو در شهر با محوریت موضوع دیابت و خانواده ، مسابقات ورزشی و برنامه های تفریحی ویژه اعضای کانون دیابت در سطح محلات ، تور گردشگری ویژه دبیران محلات کانون دیابت ، تقدیر از دبیران فعال و مشارکت جو کانون دیابت محلات ، همایش دیابت در سرای محلات، مدارس و... ، برگزاری جشنواره غذا و شیرینی دیابتی در سطح این منطقه اجرا می شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: