جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 9 ارديبهشت 1398     
مجید فراهانی:
شوراها پارلمان محلی برای ایجاد دموکراسی در شهرها هستند

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز، مجید فراهانی با اشاره به اینکه قریب به چهل سال از انقلاب اسلامی و شروع بکار شوراها می‌گذرد، بیان کرد: به صورت مشخص چهار اقدام مهم توسط شوراهای شهر، شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاها انجام می‌شود. شوراها با بررسی مشکلات و موانع موجود در عرصه‌های مختلف شهری از مدیران اجرایی منتخب درخواست حل این مشکلات را می‌کنند. همچنین شوراها می‌توانند مطالبات مردم در اداره شهر را پیگیری کنند. شوراها به عنوان خادمان محلی این کار را با قانونگذاری برنامه‌های پنج ساله در تصویب برنامه و بودجه‌های سالانه انجام می‌دهند و در نهایت با نظارت بر اجرا از ورود تخلفات و تهدیدها در پیگیری و اجرای برنامه‌های شهری جلوگیری و پیش گیری می‌کنند. شوراها در حقیقت پارلمان محلی برای ایجاد دموکراسی در روستاها و شهرها هستند و صدای رسای مردم و مردم سالاری توسط شوراهای استانی متبلور می‌شود. در دوره جدید مردم با نگاه تحولی توانسته‌اند موج تغییرات در اداره‌ شهرها را رقم بزنند.

عضو شورای شهر تهران با تأکید براینکه شوراها بر اداره امور مناطق خود نظارت دارند، تشریح کرد: شوراها بر نحوه اداره امور توسط سازمان های ذیربط نظارت و مراقبت می کنند تا امور بر اساس موازین قانونی انجام شود و در نتیجه مفاهیمی نظیر «انتخاب»، «انتصاب» و «تصویب» خارج از این محدوده قرار می‌گیرند.
 
وی با بیان اینکه شورای شهر تهران بر مهم ترین مطالبات مردم اعم از حوزه حمل و نقل عمومی و آلودگی هوا متمرکز است، گفت: شورای شهر در مدت محدود دو خط مترو 6 و 7 را راه اندازی کرد. با توجه به شرایط سخت و بحران اقتصادی که درگیر آن هستیم، با پیگیری‌ها و تغییراتی که در مدیریت طرح ترافیک و عبور و مرور وسایل نقلیه اتفاق افتاد، در سال گذشته هیچ روزی به علت آلودگی هوا تعطیل نشد. سال 97 تنها سالی بود که در 15 سال اخیر، یک روز هم به دلیل آلودگی هوا تعطیل نشد.
 
فراهانی در ادامه افزود: مبارزه با فساد و شفافیت مسئله بسیار مهمی است که شورای شهر تهران توانست در این راه گام بردارد. شهرداری و شورای شهر تهران درحال حاضر یک مدیریت شهری شیشه‌ای است که هر اقدامی در شهرداری و شورا صورت گیرد در کانال و سایت مورد مشاهده عموم قرار می‌گیرد. همه‌ی قراردادها، معاملات شهرداری تهران، تصمیمات شهرداری تهران در حوزه‌ی شهرسازی و عمران، حوزه‌های مالی و ... به اطلاع عموم می‌رسد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: