جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 14 ارديبهشت 1398     
شهرداری با افزایش بیش از تعرفه کرایه‌‎ها برخورد کند

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی ضمن منطقی خواندن افزایش ۲۰ درصدی کرایه‎ها با توجه به افزایش هزینه‌های نگهداری تاکسی، گفت: شهرداری با افزیش بیش از تعرفه کرایه‌‎ها برخورد کند.

مهرداد بائوج لاهوتی رئیس فراکسیون مدیریت شهری با اشاره به افزایش 20 درصدی کرایه تاکسی، گفت: در زمینه افزایش نرخ کرایه‌ تاکسی مسئولیت با شورای شهر است و مصوبه شورای شهر باید به تأیید هیأت تطبیق مصوبات برسد.
 
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی افزود: البته نمی‌توان جلوی افزایش قیمت کرایه‌ها را آن هم هر یک سال یکبار گرفت چرا که هزینه قطعات مصرفی خودرو روزبه روز در حال افزایش است و هزینه تاکسی داری افزایش یافته است اما این افزایش باید منطقی باشد تا هم تاکسیران زیان نکند و هم فشار مضاعفی به مسافران وارد نشود.
 
وی تأکید کرد: افزایش قیمت نرخ کرایه‌ها باید متناسب با تورم و هزینه های قطعات اولیه و قطعات یدکی باشد و در این شرایط اتحادیه‌‎های تاکسیرانی و شرکت‌های مسافربری باید از رانندگان حمایت کنند و با ارائه تسهیلاتی برای اقلام مصرفی خود افزایش قیمت را مهار کنند کما اینکه در گذشته نیز اتحادیه‌‎های تاکسیرانی یا شرکت‎های حمل و نقل بار لاستیک یارانه‌ای در اختیار خودروداران قرار می‌دادند.
 
بائوج لاهوتی با انتقاد از عدم نظارت بر برخی از تاکسی‌ها گفت: شهرداری باید بر نحوه اعمال درصد افزایش قیمت‌ها نظارت کند و استفاده از تاکسی متر که متأسفانه در کشور منسوخ شده یکی از روش‌های نظارتی است.
 
رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از روش‌‎های اعمال نظارت بر افزایش بی رویه قیمت کرایه خودروها را برخورد با رانندگانی که در برابر نصب برچسب مقاومت می‌کنند، دانست و تأکید کرد: شهرداری باید هرچه سریع‌تر مبلغ 20 درصد افزایش کرایه‌ها را در هر مسیر محاسبه و به رانندگان ابلاغ کند تا رانندگان از این طریق موظف به نصب برچسب در خودروهای خود شوند.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: