جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 14 تير 1399     
هدایت درآمدها به ناوگان حمل و نقل عمومی در اولویت دولت‌ نیست

 به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی بر لزوم اولویت دهی دولت در هدایت درآمدها به بخش عمومی از جمله نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت و نظارت مجلس تاکید کرد.

محمدرضا صباغیان بافقی در خصوص عدم اقدام دولت به تحویل حتی یک دستگاه اتوبوس طی 10 سال اخیر به پایتخت اظهار داشت: علی‌رغم تصویب قوانین موردنیاز و متعدد در مجلس با موضوع نوسازی ناوگان عمومی کشور و ارائه تسهیلات به این بخش، حمل و نقل عمومی کشور در حال حاضر در وضعیت مناسبی قرار ندارد.
 
وی ضمن اشاره به عدم اجرای بخشی از قوانین مصوبه مجلس در حوزه حمل‌ونقل گفت: عدم اجرای قوانین مصوبه ناشی از کاهش درآمدهای دولت، تحریم‌ها و کم توجهی به اصول مدیریتی است.
 
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در خصوص وظیفه نظارتی مجلس بر اجرای قوانین حمل‌ونقل افزود: اجرای قوانین مصوبه مجلس به عنوان یکی از وظایف اصلی دولت حائز اهمیت است و مجلس نیز می‌بایست بر اساس وظیفه مطالبه گری خود در حوزه اجرای قوانین، این امر را از دولت خواستار می‌شد.
 
صباغیان بافقی نظارت ضعیف مجلس، فقدان برنامه مناسب و عدم اولویت بندی برنامه‌ها از سوی دولت به ویژه در بخش حمل‌ونقل را از دلایل عدم اجرای قوانین حمل‌ونقلی در پایتخت دانست و گفت: اغلب شاهد جهت دهی درآمدها به حوزه‌ای غیر از بخش عمومی هستیم به نحوی که اصولا این بخش در تمامی زمینه‌ها از جمله در حوزه حمل و نقل عمومی عقب‌تر از سایر بخش‌ها است و از این محل منتفع نمی‌گردد.
 
وی ضمن تاکید بر مطالبات مردم از نمایندگان و دولت در حوزه توسعه شهری بیان کرد: بخشی از این مشکلات به مجلس برمی‌گردد و بخش دیگر به وضعیت نامناسب دولت در ایفای تعهدات و اجرای قوانین و احکام مصوب مجلس مربوط است که در برخی از زمینه‌ها کمتر از 30 درصد ارزیابی شده است.
 
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن اشاره به تکلیف دولت در ارائه تسهیلات و اعتبارات به شهرداری‌ها برای نوسازی مجموعه ناوگان حمل و نقلی بر اساس قوانین مجلس در خصوص موضوع واردات اتوبوس‌های کارکرده و عدم حمایت مالی دولت از شهرداری و شرکت‌های سازنده داخلی سازنده اتوبوس خاطرنشان کرد: حدود و میزان واردات اتوبوس‌های کارکرده و بخشهایی که مشمول این امر می‌شوند حائز اهمیت است که نیازمند بررسی بیشتر است.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: