جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 9 مرداد 1400     
صنعت خودرو نیازمند سرمایه‌گذاری بر فناوری و رشد مقیاس تولید است

 به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم ارتقای فناوری در صنعت خودرو گفت: می‌بایست در راستای بازاریابی و توسعه‌ بازارهای صادراتی در میان کشورهای همسایه حرکت کرد تا سرمایه‌گذاری با صرفه اقتصادی همراه شود.

مهدی طغیانی در خصوص ارزیابی خود از روند تحول در صنعت خودرو و عبور از خودروهایی نظیر پراید و 405 و تولید خودروهای جدید اظهار داشت: واقعیت این است که صنعت خودرو هنوز به نقطه‌‌ای که مدنظر این صنعت است، نرسیده و می‌بایست سرعت رو به جلوی آن افزایش بیابد.
 
وی افزود: صنعت خودرو از لحاظ فناوری و مقیاس تولید راه نرفته بسیاری دارد و این دو مقوله نیز با یکدیگر مرتبط هستند. سرمایه‌گذاری بر فناوری نیازمند دستیابی به مقیاس‌های بزرگ تولید است تا بدین وسیله، هزینه متوسط روزانه کاهش یافته و امکان سرمایه‌گذاری‌های جدید فراهم شود.
 
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه‌گذاری برای ایجاد پلتفرم جدید نیازمند حجم عظیمی از منابع مالی است و مقیاس‌های اندک تولید در حال حاضر، مسیر ورود به عرصه سرمایه‌گذاری را ناهموار می‌سازد.
 
طغیانی تصریح کرد: می‌بایست سرمایه‌گذاری و افزایش مقیاس تولید با نیم نگاهی به صادرات باشد، زیرا شاید اندازه بازار داخلی از منظر اقتصادی برای توسعه تولید کافی نباشد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: اکنون مهم‌ترین مسئله، سرمایه‌گذاری بر روی فناوری است و باید در راستای بازاریابی و توسعه بازارهای صادراتی در میان کشورهای همسایه تلاش نماییم تا این نوع سرمایه‌گذاری‌ها مقرون به صرفه باشد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: