جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 30 خرداد 1401     
ساماندهی «اتاق مادر و کودک» در بوستان‌ها و اماکن سطح شهر

 به گزارش اخبار کلان شهرهای تهرانی نیوز،فاطمه سلیمی در کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد مقدس اظهار کرد: مجموعه‌های مختلف شهری در انتقال پادگان زحمات بسیاری را متقبل شدند، همکارانمان در معاونت عمران و حمل‌ونقل و خدمات شهری شهرداری اقدام جدیدی را شروع کردند.

وی افزود: در مجموعه شهرداری، مشهد مقدس جزو بهترین‌ها در سطح کشور بوده که نشان دهنده وجود تیم تخصصی، همدلی و همراهی است؛ امیدواریم به واسطه ارائه خدمات به زائران و مجاوران حضرت رضا(ع)، به عنوان شهری الگو، در سطح کشور مطرح شویم.

سلیمی پیرامون مجموعه اقدامات صورت پذیرفته پیرامون تبصره 100 بودجه 1401 که به واسطه آن شهرداری مکلف شده است در راستای مناسب سازی فضاهای شهری همچون پارکینگ‌ها، پایانه‌ها، مترو، پارک‌ها و ایجاد اتاق مادر و کودک با مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی، گفت: برای اینکه در پارکینگ‌های سطح شهر اقدامی صورت گیرد، باید مشاور طرحی را ارائه دهد تا بتوانیم بهترین جانمایی و کارایی را داشته باشیم.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ادامه داد: مدلی که برای اتاق مادر و کودک در نظر گرفته شده است، باید تعریف گردد که آیا تنها فضایی برای نگهداری کودک باشد و یا اینکه ابزارها و سایل خدماتی نیز در این فضا در اختیار مراجعان قرار گیرد؛ در این راستا سطح تعاملات و زیر ساخت‌ها مشخص گردد.

وی در مورد آخرین وضعیت اجرای این پروژه در سطح شهر، تصریح کرد: 14 سایت ویژه بانوان در سطح شهر داریم که 11 مورد از آن‌ها مجهز به اتاق و مادر و کودک هستند؛ 5 اتاق مادر و کودک به تازگی احداث شده، 6 اتاق در مرحله نهایی و 3 اتاق در بوستان‌های وحدت، طرق و ریحانه طی سال 1401 با توجه به اعتبارهای دریافتی، اجرایی می‌گردد.

سلیمی خاطر نشان کرد: در سال 1401 براساس اعتباراتی که تعریف شده است، در چهار بوستان بسیج، کوهسنگی، شاهد واقع منطقه 10 و چهل بازه، سایت ویژه بانوان تعریف شده است که مطالعات احداث اتاق مادر و کودک در آن‌ها آورده شده است؛ در چهار بوستان پردیس، طرق، وکیل آباد و نصرت نیز با توجه به دریافت اعتبارات تکمیلی، احداث اتاق مادر و کودک دیده شده و به تجهیز امکانات نیز خواهد رسید.

ایمان فرهمندی، عضو کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد مقدس نیز با طرح سوالی مبنی بر اینکه چرایی کارکرد اتاق مادر و کودک بایستی مشخص شود، اظهار کرد: دسته بندی ارائه خدمات، رعایت استانداردها، تعداد و پراکندگی این کاربری در پارک‌ها و اماکن مورد هدف و ملاحضات شرعی مورد توجه قرار گیرد.

سلیمی تاکید کرد: اقدامات در این حوزه بر اساس مطالعات صورت پذیرد تا طراحی یکسانی نسبت به اتاق‌های مادر و کودک به وجود آید؛ در این راستا بایستی مشاور جامعی اخذ شود تا تمامی ملاحضات به شکل واحد مورد نظر واقع گردد؛ با توجه به ظرفیت‌هایی که در مشهد وجود دارد، می‌تواند در سطح کشور و جهان پیشرو باشد.