جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 7 تير 1401     
ورود تاثیرگذار دستگاه قضا به موضوع مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز

 

به گزارش اخبار کلان شهرهای تهرانی نیوز، کردستان شهردار سنندج گفت: ورود دستگاه قضا به موضوع مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز به عنوان یکی از چالش های جدی در شهر سنندج قابل تقدیر است.

سیدانور رشیدی در دیدار اعضای شورا با رییس کل دادگستری استان کردستان با تبریک هفته قوه قضائیه، اظهار کرد: قوه قضائیه از آغاز تشکیل تا کنون همواره منشا خدمات بسیاری بوده است.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه نقش مهمی در تحقق امنیت و آرامش درونی جامعه دارد، گفت: نقش قوه قضاییه در راستای دفاع از کرامت انسانی، پاسداری از آزادی های مشروع و اجرای عدالت در طول تاریخ پربرکت انقلاب بی بدیل بوده است.

شهردار سنندج ورود و همراهی دستگاه قضا در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز را قابل تقدیر دانست و گفت: از دستگاه قضا در ورود موثر به موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهر تقدیر می کنیم و امیدواریم این همراهی موجب تحقق اهداف مجموعه شهرداری سنندج در این راستا شود.

وی با بیان اینکه عدم پرداخت به موقع حقوق و مزایای پرسنل همواره یکی از چالش های جدی فراروی شهرداری ها بوده از بروز بودن حقوق نیروهای شهرداری سنندج خبر داد و گفت: شهرداری سنندج را در وضعیت مالی و بدهی تحویل گرفتیم، خوشبختانه با تجاربی که در چهار دوره شورایی داشتیم و راهنمای اعضای شورا از ماه یازده سال گذشته توانستیم حقوق پرسنل را کاملا بروز کنیم.

وی افزود: در راستای تحقق عدالت اجتماعی اجرای پروژه های عمرانی را به صورت محله محور در سطح شهر با اولویت مناطق محروم و حاشیه شهرها دنبال و اقدامات مناسبی در این زمینه انجام شده است.

وی با تاکید براینکه اولویت اصلی در اجرای طرح محله محور مناطق حاشیه و کم برخوردار است، اذعان کرد: آفق دو ساله ای را با هدف ارتقای سطح بهره مندی شهروندان از فضای سبز مناسب، روکش آسفالت و ... در دستور کار قرار داده ایم.

شهردار سنندج از ترافیک به عنوان یکی از مشکلات مهم در شهر سنندج نام برد و گفت: اجرای پروژه های تعریض پل قشلاق لاین رفت و تقاطع غیر همسطح بلوار آزادگان، پروژه تقاطع غیر همسطح میدان محمدی بصورت ۳ طبقه، انجام مطالعات اجرای زیر گذر و میدان ورودی ناحیه منفصل شهری نایسر و عملیات اجرایی تکمیل بلوار ۳۶ متری اسلام آباد و اتصال به بلوار ارتش در همین راستا در دستور کار قرار گرفته است.

شهردار سنندج با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۰ تا کنون یک اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهری سنندج اضافه نشده است اضافه کرد: امروز به شدت دنبال حمل و نقل سبز هستیم و برنامه ریزی های لازم در این راستا انجام شده است.

رضایتمندی مردم از دستگاه قضا موجب ارتقای اعتمادی اجتماعی به نظام می شود

فرزاد زارعی، رییس شورای شهر سنندج در ادامه این دیدار اظهارکرد: عملکرد قوی مجموعه دستگاه قضا در سطح استان موجب افزایش سطح رضایتمندی مردم از این مجموعه شده است.

وی تصریح کرد: سیستم قضایی بنا به رسالت ذاتی که دارد مانند یک شمشیر دو لبه است و ۵۰ درصد از مراجعین ان محکوم هستند داشتن این سطح رضایتمندی در بین مردم بسیار ارزشمند و حاصل تلاشی شبانه روزی است.

رییس شورای شهر سنندج از ورود ارزشمند و تاثیرگذار دستگاه قضا به موضوع احیای واحدهای تولیدی در سطح استان و خاصتا شهر سنندج تقدیر کرد و گفت: تولید کنندگان امروز دستگاه قضایی استان را حامی و پشتیبان خود می دانند.

وی اضافه کرد: رضایتمندی مردم از دستگاه قضا، قطعا نقش مهمی در ارتقای اعتماد جامعه به نظام دارد.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم و تنگناهایی که امروز به واسطه تحریم های اقتصادی به جامعه فشار آورده گفت: مردم استان ما انصافا قدرشناس هستند و تلاش ها را می بینند و قدردان آن هستند.

وی افزود: به عنوان نماینده مردم در شورای شهر از تلاش های شهردار سنندج در حوزه به روزرسانی حقوق پرسنل که همواره از موارد چالش سازی برای مجموعه شورا و شهرداری بوده تقدیر می کنیم.

رییس شورای شهر سنندج اذعان کرد: رضایتمندی مردم از مجموعه شهرداری سنندج در حد قابل توجهی است و امیدواریم این روند با همین قدرت و قوت ادامه داشته باشد.

وی عنوان کرد: کارهایی در زمینه آسفالت، فضای سبز و ...انجام شده است.

وی گفت: با زحمت شهردار و تیم شهرداری حقوق بیش از یک هزار و 800 نفر از پرسنل این مجموعه به روز شده که وظیفه خود می دانیم از شهردار برای این اقدام مثبت تقدیر کنیم.

عزت الله رضایی نائب رییس شورای اسلامی شهر سنندج گفت: هدف شورا و شهرداری خدمت رسانی به شهروندان است در این مسیر نیاز به حمایت و همراهی دستگاه ها و سازمان های مختلف داریم.

 

رییس شورای شهر سنندج با تاکید براینکه تک تک مسئولان سرباز نظام برای خدمت رسانی به مردم است، گفت: استان در مسیر توسعه با عقب ماندگی هایی مواجه است که باید در راستای رفع آن نگاه ویژه به این استان صورت بگیرد.