جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 9 تير 1401     
بهره برداری از نتایج پایش مکانیزه روسازی معابر تهران تا پایان تیر

 به گزارش گروه عمران شهری تهرانی نیوز، مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، ابراز امیدواری کرد نتایجِ تحلیل و پردازش اطلاعات حاصل از وضعیت روسازی معابر پایتخت تا پایان تیرماه سال جاری آماده بهره برداری شود.

محمدصادق خیرخواه با یادآوری اتمام عملیات پایش مکانیزه سطح روسازی معابر بزرگراهی، خطوط اتوبوس تندرو(بی آر تی) و ۱۲ معبر مهم حمل و نقلی خاطرنشان کرد: علاوه بر بزرگراه‌ها و مسیرهای بی آر تی شهر تهران، پایش روکش آسفالت خیابان‌های شهید بهشتی، شهید مطهری، آزادی، امام خمینی(ره)، انقلاب، جمهوری اسلامی، دماوند، دکتر شریعتی، فدائیان اسلام، کارگر شمالی، کارگر جنوبی و ولیعصر(عج) نیز به شیوه مکانیزه انجام شد تا با توجه به اهمیت ترافیکی آنها، اجرای هرگونه عملیات بهسازی و مرمت دقیقا براساس نوع و میزان آسیب های وارده صورت پذیرد.
 
وی با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۱، چهارمین سال متوالی انجام برداشت مکانیزه در سطح معابر بزرگراهی شهر تهران به شمار می آید، ترسیم منحنی اضمحلال برای روکش معابر را یکی از دستاوردهای قابل احصای طرح پایش امسال خواند و گفت: شاخص فوق که متعاقب حداقل ۳ دوره برداشت متوالی وضعیت معابر قابل دستیابی می باشد امکان پیش بینی عمر آسفالت و اولویت بندی دقیق امور بهسازی را فراهم می سازد.
 
به گفته مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، در حالی که طول کل معابر بزرگراهی پایتخت به حدود ۵۶۰ کیلومتر(حدود ۴۰۰۰ کیلومتر- خط(لاین)) می رسد، طول کل مسیرهای بی آر تی شهر تهران ۳۱۸ کیلومتر- خط بوده و حاصل جمع این اعداد با طول معابر ۱۲ گانه ای که تحت پایش مکانیزه قرار گرفته (۳۶۳ کیلومتر- خط) نشان می‌دهد که امسال دستگاه لیزراسکن برای برداشت روکش آسفالت معابر بیش از ۴۸۶۰ کیلومتر- خط را پیمایش کرده است.
 
خیرخواه در عین حال ابراز امیدواری کرد نتایج حاصل از تحلیل و پردازش اطلاعات برداشت شده تا پایان تیرماه امسال در اختیار طرح های مدیریت بهسازی معابر قرار گیرد.
 
پایش مکانیزه و بهره گیری از سیستم روسازی معابر (PMS) علاوه بر ارزیابی کارآمد و موثر وضعیت موجود روسازی در شبکه معابر، به اولویت‌بندی دقیق فعالیت‌های ساخت، ترمیم و بازسازی روکش آسفالت می پردازد و ضمن تخصیص بهینه بودجه براساس میزان اعتبارات، حجم ترافیک و اهمیت معبر، امکان انتخاب بهترین زمان و روش ترمیم و نگهداری را فراهم می سازد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: