جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 11 تير 1401     
جان باختن 6 کودک خردسال در تصادفات راه‌های شهری اصفهان

 

به گزارش گروه حوادث ترافیکی تهرانی نیوز، رئیس پلیس راهور استان اصفهان با اعلام خبر ناگوار جان باختن 6 کودک خردسال در تصادفات راه‌های شهری استان طی مدت 3 ماهه ابتدای سال جاری به والدین در خصوص مراقبت از فرزندان خردسال خود هشدار داد.

محمدرضا محمدی رئیس پلیس راهور استان اصفهان داشت: در تجزیه و تحلیل حوادث رانندگی راه‌های درونشهری استان اصفهان با آمار نگران‌کننده جان باختن ۶ کودک خردسال طی مدت ۳ ماهه ابتدایی سال جاری مواجه شدیم که این موضوع هشداری جدی برای والدین است تا از فرزندان خردسال خود در هنگام تردد در معابر شهری دقت و نظارت بیشتری داشته باشند.

وی سن کودکان جان باخته در حوادث رانندگی امسال را ۲، ۴، ۵، ۷ ، ۸ و ۱۲ سال اعلام کرد و افزود: ۲ مورد از این حوادث در شهرستان برخوار، یک مورد در شهرستان کاشان، یک مورد در خمینی‌شهر و مابقی در شهر اصفهان رخ داده است.

محمدی با بیان اینکه در تمام این موارد، سهل‌انگاری والدین در نگهداری و مراقبت از فرزندان خود را به وضوح می‌توان مشاهده کرد، گفت: ۴ مورد از این کودکان به دلیل ورود ناگهانی به عرض خیابان یا بزرگراه و بر اثر برخورد با خودرو جان خود را از دست دادند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان بیان کرد:  یک کودک ۲ ساله در تصادف بین یک دستگاه خودروی کشنده با سواری ساینا جان باخته که اگر والدین از صندلی کودک که بهترین حفاظ برای کودکان خردسال است، استفاده می‌کردند، می‌توانستند جلوی جان باختن او را بگیرند.

وی ادامه داد: فرد دیگر نیز که سرنشین ۱۲ ساله یک دستگاه موتورسیکلت بوده در برخورد یک دستگاه خودرو با این موتورسیکلت جان باخته است که در این حادثه نیز اگر پدر برای فرزند خود از کلاه ایمنی استفاده کرده بود باعث جان باختن او نمی‌شد.

محمدی از افزایش ۵۰ درصدی جان باختگان کودکان خردسال در تصادفات رانندگی معابر شهری اصفهان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و عنوان کرد: سال گذشته  ۴ کودک در تصادفات شهری جان باخته بودند و امسال این رقم به عدد ۶ رسیده است.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه والدین باید بیشتر مراقب فرزندان خود باشند، خاطرنشان کرد: کودکان و نوجوانان آسیب‌پذیرترین کاربران ترافیک هستند و والدین باید نکات ایمنی را در مراقبت از فرزندان خود بکار گیرند تا دیگر شاهد چنین اتفاقات ناگواری در استان و حتی کشور نباشیم.