جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 11 تير 1401     
ممنوعیت شنا در رودخانه ها و تاسیسات آبی کهگیلویه و بویراحمد

 

ممنوعیت شنا در رودخانه ها و تاسیسات آبی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: شنا کردن در رودخانه ها، مخازن سدها، کانال های آبی، آب بندها و دیگر تاسیسات آبی این استان ممنوع است.

آرش مصلح روز شنبه ۱۱ تیرماه ۱۴۰۱ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه متاسفانه همه ساله شاهد شنیدن خبرهای ناگوار غرق شدن هموطنان و هم استانی های عزیزمان در رودخانه ها و تاسیسات آبی به دلیل بی توجهی به هشدارها و تابلوهای شنا ممنوع و نادیده گرفتن خطرات شنا در این مناطق، بوده ایم، افزود: لازم است تا همه این موضوع را جدی گرفته و از شنا در این گونه مناطق، بطور جدی خودداری کنند. 

وی با اشاره به وجود دو سد کوثر گچساران و شاه قاسم یاسوج در سطح استان تصریح کرد: در سطح استان  ۱۴۰۰ کیلومتر رودخانه های اصلی و همچنین کانال‌های آبیاری و دیگر تاسیسات آبی موجود و از طرفی گردشگرپذیر بودن کهگیلویه و بویراحمد، بروز خطر غرق شدگی را بالا می برد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: می طلبد تا نسبت به این موضوع، حساسیت بیشتری به خرج دهیم که البته شرکت آب منطقه ای بنا بر وظیفه خود، اقداماتی از جمله اطلاع‌رسانی ممنوعیت شنا در دریاچه سدها، رودخانه‌ها و کانال‌های آبیاری و زهکشی، شناسایی نقاط حادثه‌خیز و نصب علائم هشدار دهنده، تهیه و پخش کلیپ‌ها و تیزرهای مرتبط با خطرات شنا در تاسیسات آبی، مصاحبه با رسانه ها از جمله صدا و سیما و خبرگزاری‌ها و همچنین درج آگهی ممنوعیت شنا در روزنامه های محلی را انجام می دهد.

مصلح تصریح کرد: ضروری است که همگان کمک کنند تا نگاه عمومی به این موضوع، بیشتر و اثرگذارتر از قبل شود و دیگر شاهد حوادث تلخ غرق شدگی در تاسیسات و منابع آبی استان کهگیلویه و بویراحمد نباشیم. 

وی ادامه داد: به دلیل شرایط و وضعیت فنی تاسیسات آبی و همچنین وجود رسوبات در برخی منابع آبی و علاوه بر آن، اختلاف دما در لایه های آبی، تغییرات ناگهانی دبی آب و بطور کلی، وجود خطرات نادیده ای که حتی برای شناگران ماهر نیز، حادثه آفرین خواهد بود.

به گزارش ایسنا، مصلح، بیان کرد: لازم است تا بحث شنا نکردن در این مناطق و تاسیسات آبی، جدی گرفته شود چون در صورت بروز هر گونه حادثه ای برای افراد، بر اساس قانون، بخاطر بی توجهی آنها به علائم هشدار دهنده و اطلاعیه های صادر شده، هیچ‌گونه دیه یا جبران‌های مالی برای افراد حادثه دیده، تعلق نخواهد گرفت.