جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 12 تير 1401     
شهردار تهران؛
۱۶ هزار میلیارد تومان را به نفع شهرداری بازگرداندیم

به گزارش تهرانی نیوز،شهردار تهران گفت: بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد تومان را در محاکم به نفع شهرداری تهران بازگرداندیم.
 
علیرضا زاکانی، در هفتاد و پنجمین جلسه شورای شهر تهران ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های جانباختگان زلزله هرمزگان افزود: امروز ۱۰ ماه و یک روز است که در شهرداری تهران مشغول به کار هستیم و حاصل آن در نمایشگاهی که برگزار می‌شود به نمایش درمی‌آید.
 
وی ادامه داد: نمایشگاهی نیز در برج میلاد با فعالان اقتصادی برگزار می‌شود و به مناسبت این دو نمایشگاه بنده در شورای شهر حاضر شدم.
 
زاکانی با بیان اینکه راه پیموده شده ابعاد مختلفی داشته است، گفت: در محاکم ما بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد تومان به نفع شهرداری تهران خاتمه دادیم و بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان امکان و شرایطی که از شهرداری رفته بود را به شهرداری بازگرداندیم.
 
شهردار تهران افزود: برای کارکردهای خود افق ۱۰ ساله در نظر گرفته‌ایم و در این افق تلاش ما معطوف به این است که در عرصه کالبدی شهر بر محور ۳۲۵ ایستگاه مترو بازپیرایی شرایط شهر را ایجاد کنیم.
 
وی گفت: در ۱۱ خط مترو ۳۲۵ ایستگاه مترو در محدوده شهر وجود دارد و ۱۴۳ ایستگاه آن فعال است.
 
شهردار تهران گفت: می‌خواهیم به صورت گسترده و با نگاه بلند مدت تحول و نوسازی شهر را بر مدار درست داشته باشیم.
 
زاکانی با بیان اینکه بازبینی شهر هیچگاه مورد دقت قرار نگرفته بوده است گفت: امروز ما طرحی بزرگ را دنبال می‌کنیم و ابعاد آن بسیار بزرگ است و اگر فقط ایستگاه‌های مترو را مدنظر قرار دهیم ۴۹ درصد از پارسل های شهر تهران درگیر می‌شوند.
 
وی ادامه داد: اگر بخشی از ایستگاه‌های بی آر تی را نیز در مدار قرار دهیم ۶۲ درصد مساحت تهران را در بر خواهد گرفت.
 
زاکانی به بیان اینکه ایمنی شهر مدنظر قرار دارد گفت: رهایی از بافت فرسوده جز از طریق نوسازی دقیق، علمی و و فنی میسر نیست.
 
شهردار تهران ادامه داد: بحث تردد پیاده در شهر برای ما بسیار اهمیت دارد همچنین معماری شهر تهران و به ارمغان آوردن هویت جدید برای تهران اهمیت بسزایی دارد.
 
وی با اشاره به کسب منابع گفت: امروز در تهران از حدود ۲۵۳ کیلومتر مترو برخوردار هستیم اما خط ۹،۸،۱۱ و ۱۰ هنوز یا شروع نشده یا در ابتدای مسیر آن هستیم و تکمیل خطوط ۷ گانه اولویت قطعی ما است اما به ۷۰ هزار میلیارد تومان پول می‌خواهد.
 
زاکانی گفت: بزرگترین گلوگاه ما منابع است و اگر تأمین شود بزرگترین پروژه ما که توسعه مترو است در مدت ۵ سال محقق می‌شود.
 
شهردار تهران با اشاره به پروژه خدمتی شهرداری تهران گفت: ما به دنبال این هستیم تا در تمامی عرصه‌ها خدمتگزار باشیم اما بدون حضور مردم امکان تحول و پیشرفت میسر نخواهد بود و ما جز به تکیه به مردم و توجه به حوزه علم و دانش آنها نمی‌توانیم بار شهر را برداریم.
 
وی ادامه داد: مردم در حوزه مسکن در فشار هستند و ۱ میلیون مسکن برای ساکنان موجود تهران کم داریم و به ۳ میلیون مسکن احتیاج داریمو افزایش تقاضا به سوداگری دامن زده است و امروز مردمی که ۵۱ درصد آنها مستأجر هستند با بلای بزرگی به نام گرانی مواجه هستند.
 
زاکانی با بیان اینکه در حوزه مسکن کاری کوتاه مدت انجام می‌دهیم گغت: این کار کمک به دولت برای تمدید خودکار قراردادهای اجازه و ایجاد زمینه‌ای برای نظارت است.
 
شهردار تهران ادامه داد: بالغ بر ۳۰۰ هزار خانه خالی در تهران وجود دارد.
 
زاکانی با اشاره به حوزه ساخت گفت: ما باید ساخت را تسریع کنیم و میانگین بالغ بر ۳۶۰ روز زمان صدور پروانه است و در برخی مناطق تا ۵ ماه طول می‌کشد اما ۲ گلوگاه فضای سبز و نما وجود دارد و اگر تسهیل گری صورت گیرد ما ۲ ماهه پروانه صادر می‌کنیم.
 
وی ادامه داد: با سازمان بازرسی کل کشور جلسه داشتیم و قرار شد آنها کمک کنند و زیرساخت‌هایی فراهم شود تا زمینه سازی مناسبی برای صدور پروانه‌ها ایجاد شود.
 
شهردار تهران با اشاره به اعطای مشوق‌ها گفت: در کمیسیون ماده ۵ رویکرد خود را تغییر دادیم و باز ببینی شهر و طرح‌های موضوعی اصل کار است و توجه به بازبینی طرح‌های موضعی برای توجه به طرح‌های کلان در دستور کار ما قرار دارد و موضوع ده ونک و فرحزاد از جمله این موارد است.
 
زاکانی گفت: ما برای مردم تسهیلات ایجاد می‌کنیم و توسعه به ساخت شهر برنامه شهرداری تهران است ما برای ای جا سلام مشوق‌ها ماه گذشته طرح طبقه اضافه به عنوان یک مشوق مورد توجه واقع شد.
 
شهردار تهران با اشاره به توجه به قرارگاه مسکن اظهار کرد: این قرارگاه زمینه ساخت سالانه ۱۸۰ هزار مسکن را فراهم می‌کند و اکنون برای ۱۲۰ هزار واحد اقدامات صورت گرفته است و این ۱۸۰ هزار واحد که در زمین‌های راکد و بافت فرسوده هستند امکانی را فراهم می‌کند که در حوزه استیجاری و تملکی فعال باشیم.
 
زاکانی گفت: ما هم در حوزه تملیکی و هم در حوزه استیجاری ورود خواهیم داشت اما ورود ما تسهیل گری است.
 
وی تصریح کرد: ما خود را مکلف میدانیم که کارمندان ما در شهرداری مسکن دار شوند.
 
زاکانی با بیان اینکه سیستم حمل و نقل تهران فرسوده است گفت: در کار کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت خود برنامه ریزی هایی داشته ایم و توجه به پیاده راه‌ها است و امسال در هر منطقه پیاده راه ساخته می‌شود و قرار است ۱۵۰ درصد ظرفیت اتوبوس‌های تهران افزایش یابد و تلاش ما این است که ۵ هزار اتوبوس فعال در تهران داشته باشیم.
 
شهردار تهران ادامه داد: در حوزه نوسازی قرار دادی با وزارت کشور داشته ایم و مبلغی از آن هم پرداخت شده است.
 
زاکانی گفت: در حوزه بازسازی اولویت ما بازسازی اتوبوس‌های موجود است ما ۱۴۰۰ دستگاه را پیش بینی کرده بودیم و مواردی برای اتوبوس‌های خارجی دنبال می‌شود که آن با ذات برنامه ریزی ما متفاوت است و توسط بخش خصوصی دنبال می‌شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: