جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 23 تير 1401     
هوشمند سازی ناوگان تاکسیرانی مشهد

 

به گزارش گروه اخبار کلان شهرها تهرانی نیوز،  رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ۴۰۰ دستگاه تاکسی در سال جاری نوسازی و هوشمندسازی ناوگان تاکسیرانی انجام شده است.

حسن موحدیان ظهر دوشنبه در جلسه شورای شهر مشهد اظهار کرد: در این دوره مدیریت شهری توجه ویژه به پروژه‌های عمرانی شده و سهم بودجه عمرانی از ۳۸ درصد در اصلاح بودجه ۱۴۰۰ به ۴۵ درصد در بودجه ۱۴۰۱ رسیده است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: در حوزه حمل و نقل نیز در یک سال اخیر علاوه بر بهره‌برداری از ۱۱۰ دستگاه اتوبوس جدید، ۲۷ دستگاه اتوبوس نیز بازسازی شد.

وی اظهار کرد: ۲۱ تیرماه به مناسبت روز عفاف و حجاب، تجمع بزرگی در مشهد برگزار می‌شود و از شهروندان دعوت می‌کنیم در این مراسم حضور داشته باشند.

اختصاص ۸۰۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های زود بازده در مشهد

در ادامه جلسه امروز شورای شهر مشهد ابراهیم علیزاده، رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: در بودجه ۱۴۰۱ حدود ۸۰۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های زودبازده در مشهد، پیش‌بینی شده است که سرعت عمل بیشتری برای اجرای آنها بویژه در مناطق حاشیه شهر مورد انتظار است.

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد افزود: ۴۰۹ پروژه با ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش پروژه‌های زودبازده شهر مشهد تعریف شده که متأسفانه شهرداری تاکنون فقط برای ۴۲۰ میلیارد تومان این پروژه‌ها اعتبار تأمین کرده که ۶۳ میلیارد تومان از این ملبغ به مرحله اجرا رسیده است.

وی بیان کرد: شهر مشهد دارای ۱۷۰ محله است که ۷۰ محله جزو محلات کم برخوردار است و رویکرد شورای شهر اولویت دادن به حاشیه شهر است، در بودجه شهرداری مشهد از هزار و ۷۰۴ پروژه عمرانی ۶۹۰ پروژه، ویژه حاشیه شهر است.

علیزاده با تاکید بر ضرورت هوشمندسازی در مدیریت شهری، اظهار کرد: هوشمندسازی در حوزه مدیریت شهری باید جایگزین روش‌های سنتی شود و به سرعت این موضوع پیگیری شود.قدمت هوشمندسازی در مشهد به ۲۰ سال قبل بر می‌گردد، هوشمندسازی منجر به صرفه جویی در هزینه‌ها و بلوغ سازمانی می‌شود.

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد افزود: ۲۱ تیرماه نیز سالروز واقعه مسجد گوهرشاد و روز عفاف و حجاب در تقویم است، قیام گوهرشاد برای احیای ارزشهای اسلامی شکل گرفت که بهای آن برای مشهدی‌ها بسیار سنگین اما عزتمندانه بود.

وی بیان کرد: این رویداد همواره در تقویم ملی مهجور مانده و شهردار مشهد و معاونت فرهنگی با توجه به اهمیت این رویداد باید اهتمام ویژه‌ای برای گرامیداشت واقعه داشته باشند.

علیزاده در خصوص برجام نیز اظهار کرد: جریان غرب در تلاش است تا با وارد آوردن فشار به گروه مذاکره کننده ایران، برجام بی‌ثمری نصیب مردم کنند.

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: امید است دولت مردمی بر مواضع خود استوار مانده و از خواسته‌های برحق خود کوتاه نیاید.