جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 3 مرداد 1401     
کاهش ۲۹درصدی تصادفات در جزیره کیش طی امسال

 

به گزارش گروه اخبار کلان شهرها تهرانی نیوز،معاون فرماندهی و عملیات فرماندهی انتظامی ویژه کیش گفت: وقوع تصادفات در این جزیره طی سه ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۹ درصد کاهش داشته است.

سرهنگ مسعود میرحسینی اظهار کرد: امسال در این جزیره وقوع تصادف جرحی ۲۱ درصد و تصادفات خسارتی ۳۳ درصد و در مجموع وقوع تصادفات ۲۹ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه وقوع تصادفات منجر به فوت در این مدت در مقایسه با سه ماه اول سال گذشته نیز ۵۰ درصد کاهش داشته است است یادآور شد: همچنین در راستای ارتقای فرهنگ ترافیکی جزیره برخورد با موتورسیکلت های متخلف نیز در این مدت ۳۰ برابر افزایش داشته است.

سرهنگ میرحسینی یادآور شد: این روند در نتیجه همکاری کیشوندان و مسافران با پلیس راهور در خصوص رعایت فرهنگ تارافیکی جزیره به دست امده و لازم است این رویه به عنوان یک جاذبه گردشگری بیش از گذشته مورد احتمام باشد.

حرکت خودروها برابر با سرعت اعلامی تابلوهای نصب شده، اجبار استفاده از کمربند ایمنی برای تمام سرنشین‌ها، استفاده از چراغ راهنما قبل از رسیدن به میدان، است کامل خودرو در زمان عبور عابر پیاده، رانندگی بین خطوط، استفاده از راهنما برای تغییر حرکت از یک خط به خط دیگر از جمله قوانین راهنمایی و رانندگی در کیش است.

رعایت تمام قوانین راهنمایی و رانندگی در جزیره کیش اجباری بوده و در صورت بروز تخلف، جرایم به صورت مکانیزه با استفاده از دوربین های سطح معابر ثبت می‌شود.

جزیره کیش یکی از چهار مناطق گردشگر پذیر جنوب غرب آسیا بوده که همه ساله حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر گردشگر پذیرش می‌کرد که در سال گذشته به علت شیوه ویروس کرونا به حداقل ممکن رسیده است.