جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 10 دی 1401     
در نهمین «شنبه امید و افتخار» انجام شد
آغاز عملیات احداث و تکمیل ۲۳ تقاطع غیرهمسطح در ۱۴ منطقه پایتخت

 به گزارش گروه عمران شهری تهرانی نیوز، احداث و تکمیل ۲۳ تقاطع غیر همسطح در تهران امروز شنبه با حضور شهردار تهران، رئیس شورای شهر تهران و جمعی از مسئولین شهرداری تهران آغاز شد.

 عباس شعبانی در آئین آغاز عملیات احداث و تکمیل ۲۳ تقاطع غیر همسطح در قالب نوزدهمین شنبه امید و افتخار، گفت: تحلیل من این است که در مورد شنبه‌های امید و افتخار امید خطاب به مردم است. چرا که در شرایطی که دشمن تلاش می‌کند امید مردم را از بین ببرد ما با تلاش خود در حوزه عمرانی امید را به مردم مخابره می‌کنیم و افتخار هم در حقیقت همین نوکری مردم است که مدال آن بر گردن ما آویخته خواهد شد.
 
وی افزود: نهمین شنبه امید و افتخار تا کنون مربوط به حوزه فنی و عمرانی بوده که نشان می‌دهد همکاران ما به خوبی این مدال افتخار را از روی زمین برداشته‌اند و با حمایت شهرداری و شورا بهتر نیز کار خواهند کرد.
 
معاون شهردار تهران با اشاره به موضوع آلودگی هوا و ترافیک به عنوان دو مشکل اساسی تهران، گفت: در حوزه فنی و عمرانی بیش از ۷۰۰ کیلومتر مسیر شهروندان تهرانی در بزرگراه‌ها موجب اتلاف منابع کشور می‌شود و معادل ۶۰۰ لیتر بنزین در کشور را افزایش می‌دهد. راه‌های اضافه‌ای که در تهران بی جهت شهروندان مجبور به طی کردن آن هستند.
 
وی ادامه داد: بر اساس احصایی که در سه ماه نخست مدیریت شهری جدید انجام شد ۹۸ تقاطع بود که باید اصلاح آنها انجام می‌شد و انجام این مهم موجب کاهش مسیر و مصرف بنزین می‌شد. در حقیقت در بازه ۱۰ ساله‌ای، اصلاح این مسیرها موجب صرفه جویی دو میلیارد لیتری بنزین در کشور می‌شد که خود توجیه انجام این پروژه‌ها بود.
 
شعبانی تاکید کرد: اولویت را بر تکمیل و پس از آن احداث تقاطع‌ها گذاشتیم. در همین راستا هفت تقاطع افتتاح شد، هشت تقاطع در حال اجراست که چیزی بیش از ۶۰ کیلومتر کاهش مسیر را به همراه خواهد داشت. امروز نیز عملیات اجرایی ۲۳ تقاطع آغاز می‌شود. امیدواریم بتوانیم تا پایان سال آینده احداث این تقاطع‌ها را به اتمام برسانیم. ۱۴ منطقه درگیر این ۲۳ پروژه خواهند بود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: