جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 27 بهمن 1401     
معاون شهردار تهران خبر داد
رویکرد مدیریت شهری تهران، توسعه پارکینگ‌های محله‌ای

 به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری تهرانی نیوز، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در آیین افتتاح پارکینگ طبقاتی شهید مدنی در منطقه ۸ از آمادگی مدیریت شهری برای احداث پارکینگ‌های محله‌ای و حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این زمینه خبر داد.

جلال بهرامی در این باره گفت: پارکینگ طبقاتی شهید مدنی، اولین پارکینگ شهرداری در منطقه ۸ است و سایر پارکینگ‌های این منطقه متعلق به بخش خصوصی هستند و از بخش خصوصی دعوت می‌کنم تا در نهضت پارکینگ‌سازی با مدیریت شهری همکاری و همراهی کنند. 
 
وی با اشاره به اینکه مدیریت شهری برای حمایت همه‌جانبه از بخش خصوصی در زمینه ساخت پارکینگ آمادگی دارد، اظهار کرد: اگر سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و حتی نهادهای عمومی، توانایی ساخت پارکینگ دارند یا زمینی در اختیار دارند که می‌خواهند تغییر کاربری داده و به پارکینگ تبدیل کنند، به ما اعلام کنند تا به آنها کمک کنیم که سریع‌تر بتوانند پروژه خود را پیش ببرند. 
 
بهرامی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، ساخت پارکنیگ‌های محله‌ای است، تصریح کرد: در گذشته، اغلب پارکینگ‌ها در مناطق مرکزی شهر ساخته شده و توجهی به سایر مناطق و محلات نشده که این امر موجب افزایش تقاضای سفر به مناطق مرکزی شهر شده اما نگاه ما به توسعه پارکینگ‌های محله‌ای در همه مناطق شهر است. 
 
وی با اشاره به اینکه ما اگر بتوانیم در محله‌های مختلف پارکینگ احداث کنیم، طبیعتاً تردد شهروندان برای امور روزمره در داخل محلات انجام می‌شود، اظهار کرد: این امر باعث ترغیب و تشویق شهروندان به استفاده از فضاها و امکانات محلی شده و میزان تردد به مناطق مرکزی شهر را کاهش می‌دهد. 
 
بهرامی با بیان اینکه به شهردار منطقه ۸ اعلام کرده‌ام که برای حمایت از طرح‌های پارکینگ‌سازی در این منطقه، آمادگی کامل داریم، تصریح کرد: اگر شهرداری منطقه ۸ بتواند زمین‌هایی را به ما معرفی کند که بعد از انجام بررسی‌های کارشناسی، مورد تأیید سازمان حمل و نقل و ترافیک قرار بگیرند، ما زمین را خریداری کرده و در ساخت پارکینگ هم کمک خواهیم کرد. 
 
معاون شهردار تهران با تأکید بر اینکه در منطقه ۸ با بافت پُرتراکم مواجه هستیم که پیدا کردن زمین مناسب برای احداث پارکینگ در این منطقه متراکم را به کاری سخت تبدیل کرده است، خاطرنشان کرد: اما در صورتی که شهرداری منطقه یا بخش خصوصی زمینی را به ما معرفی کنند، در تغییر کاربری و هزینه ساخت، حمایت لازم را انجام خواهیم داد. 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: