جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 4 ارديبهشت 1402     
اجرای صحیح طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی موجب تنظیم و کاهش سوداگری در بازار خودرو است

 به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز،  عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی اجرای صحیح طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی از سوی وزارت صمت را بر تنظیم و کاهش سوداگری در بازار خودرو تاثیرگذار دانست و یادآور شد: متاسفانه تا کنون برنامه های وزارت صمت برای عرضه خودروهای داخلی به نحوی بوده که موجب گله مندی و نارضایتی مردم شده است اما اگر عرضه خودروهای داخلی در سامانه یکپارچه خودرو با برنامه ریزی صحیح از سوی وزارت صمت همراه باشد قطعا شاهد ثبات نسبی و تعدیل قیمت ها در بازار خودرو خواهیم بود.

حسین محمدصالحی دارانی درباره طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی از سوی وزارت صمت و تاثیر آن بر تنظیم بازار خودرو اظهار داشت: اگر عرضه خودروهای داخلی در سامانه یکپارچه خودرو با برنامه ریزی صحیح از سوی وزارت صمت همراه باشد قطعا شاهد ثبات نسبی و تعدیل قیمت ها در بازار خودرو خواهیم بود.
 
وی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه تا کنون برنامه های وزارت صمت برای عرضه خودروهای داخلی به نحوی بوده که موجب گله مندی و نارضایتی مردم شده است. لذا امیدواریم در طرح فعلی شاهد نظم و انضباط بیشتری در سامانه یکپارچه فروش خودرو باشیم.
 
نماینده مردم فریدن و فریدونشهر در مجلس شورای اسلامی اجرای صحیح طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی را بر کاهش سوداگری در بازار خودرو نیز تاثیرگذار دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از سرمایه گذاران نقدینگی و سرمایه خود را جذب خرید خودرو کرده و در بازار خودرو التهاب ایجاد کرده اند با عرضه یکپارچه خودرو در سامانه وزارت صمت قیمت خودرو به نوعی توسط خودروسازان و وزارت صمت تعیین شده و در ادامه شاهد کاهش التهاب و قیمت خودرو در بازار خواهیم بود اما اگر عرضه خودرو به موقع و متناسب با تقاضا نباشد بازار خودرو در اختیار واسطه گران قرار خواهد گرفت.
 
عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص واردات خودرو از سوی وزارت صمت اذعان داشت: با توجه به اینکه هدف ما حمایت از تولیدات داخل است واردات خودرو تا جایی نیاز است که بتواند به ثبات بازار خودرو کمک کرده و پاسخگوی تقاضا باشد اما به محض تولید و عرضه محصولات با کیفیت و قیمت مناسب از سوی خودروسازان داخلی و ایجاد ثبات نسبی در بازار خودرو ادامه روند واردات باید از سوی دولت متوقف شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: