جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 11 ارديبهشت 1402     
منطقه ۲۰ آماده میزبانی از زائران و عزاداران حضرت عبدالعظیم‌حسنی

 به گزارش اخبار مناطق 22 گانه تهرنی نیوز، شهردار منطقه ۲۰ از پیش بینی و برنامه ریزی ویژه برنامه های سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) خبر داد.

سیدمحمد ناظم رضوی در جلسه هماهنگی ویژه برنامه های سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) گفت: در ایام رحلت حضرت سید الکریم(ع)، هرساله آستان مقدس میزبان خیل زائرانی است که برای اقامه عزاداری به آن حرم مشرف می‌شوند و به همین مناسبت سیاهپوش کردن میادین منتهی به حرم، برپائی استیج در خیابان حرم و هماهنگی برای استقرار مواکب مردمی انجام می شود.
 
وی با بیان اینکه در همین راستا، نظافت و پاکسازی معابر منتهی به حرم انجام می شود، افزود: برپایی دسته عزاداری هیئت دانش آموزان دهه نودی و هشتادی با مشارکت آموزش و پرورش از میدان شهرری تا حرم حضرت عبدالعظیم(ع) و مشارکت در برپائی دسته های عزاداری از دیگر برنامه های پیش بینی شده این مناسبت است.
 
شهردار منطقه ۲۰ اظهارکرد: به همین مناسبت از سوی آستان آن حضرت، آئین تعویض پرچم گنبد حضرت عبدالعظیم (ع) در صحن اصلی آستان همراه با برپائی دسته عزاداری خادمین این بارگاه نورانی، سخنرانی، مرثیه سرایی و محفل انس با قرآن در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار می‌شود.
 
حضرت عبدالعظیم (ع) مشهور به شاه عبدالعظیم و سیدالکریم از عالمان سادات حسنی و راویان حدیث است که نسب او با چهار واسطه به امام حسن (ع) می‌رسد و سالروز رحلت آن حضرت ۱۵ شوال المکرم ۲۵۲ هجری قمری است. جلسه برنامه ریزی سالروز وفات حضرت عبدالعظیم(ع) با حضور معاونان اجتماعی فرهنگی، برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی، مالی واقتصاد شهری، شهرداران نواحی یک، ۲ و ۵ و رئیس روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰ برگزار شد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: