جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 27 خرداد 1402     
سخنگوی شورای شهر عنوان کرد
برگزاری جلسه پیاده سازی نظام نامه محلات پایتخت

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز، سخنگوی شورای شهر تهران جزئیات جلسه دو کمیسیون حقوقی و فرهنگی شورای شهر تهران با معاون فرهنگی شهردار در خصوص نحوه پیاده سازی نظام نامه محلات را تشریح کرد.

علیرضا نادعلی  در خصوص جلسه اخیر پیاده سازی نظام نامه محلات، گفت: رسیدگی به وضعیت سراهای محلات یکی از موضوعات مهم در شورای شهر است که در کمیته مشارکت‌های مردمی به این موضوع به صورت ویژه پرداخته می‌شود.
 
وی با بیان اینکه تشکیل شورای مشارکت محله‌ای از کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر نشأت گرفت و طبیعتا کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر خود را در مقام پاسخ گیری از عملکرد و کارکرد شورای مشارکت محله‌ای می‌داند، گفت: همچون سایر کمیسیون‌های شورای شهر که از سازمان‌ها و نهادهای مختلف شهرداری تهران پاسخ می‌گیرند و جلسات زیادی برگزار می‌کنند ما نیز در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی جلسه‌ای را با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران و آقای حیدری مسئول مدیریت محلات برگزار کردیم تا در مورد نوع پیاده سازی نظام نامه محلات، عزل و نصب‌ها و احکام توضیحاتی را ارائه کنند. چرا که ما در بازدیدها و گزارشاتی که به ما واصل شده بود به این نتیجه رسیدیم که برخی اقدامات که انجام شده از نظام نامه محلات که مصوبه شورای شهر است، فاصله دارد.
 
نادعلی با تاکید بر اینکه کمیسیون حقوقی و نظارت نیز درخواست برگزاری جلسه با معاونت فرهنگی اجتماعی در خصوص نحوه اجرای نظام نامه محلات داشت، ادامه داد: بر همین اساس جلسه مشترکی را با حضور تمامی اعضای کمیسیون فرهنگی اجتماعی و اکثریت کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر برگزار کردیم که در این جلسه معاون شهردار و مسئول مدیریت محلات توضیحاتی را ارائه کرده و اعضای شورای شهر نیز به صراحت نظرات خود را بیان کرده و دوستانمان در شهرداری نیز به سوالات پاسخ دادند و از عملکرد خود در بخش‌هایی دفاع کرده و در بخش‌هایی که دفاع‌شان قابل قبول نبود نیز قول اصلاح دادند.
 
وی با بیان اینکه به هیچ وجه در این جلسه درگیری لفظی اتفاق نیفتاد، گفت: متاسفانه برخی که عنوان رسانه نیز دارند با بی تقوایی کاری، مطالبی را منتشر می‌کنند که صحت ندارد و این مسائل تنها ذهن شهروندان در محلات را مشوش می‌کند.
 
وی در پاسخ به این سوال که اعضای شورای شهر به نحوه عزل و نصب‌ها انتقاد داشتند، گفت: قرار ما این بود که شورا ستاد مشارکت محله‌ای را تشکیل دهد که هفت عضو شورا در آن عضو هستند و قرار بود دستورالعملی تدوین شود که متناسب با آن عزل و نصب‌ها انجام شود اما از آنجایی که تشکیل این ستاد به درازا کشیده مسئولان شهرداری احساس کردند که باید به هم ریختگی در محلات را هر چه زودتر جمع کنند و از آنجایی که دستورالعملی نیز هنوز تدوین نشده خودشان رأسا وارد شدند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: