جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 28 خرداد 1402     
اعضای شورای شهر تهران تاکید کردند
از لزوم توجه به مسائل اجتماعی تا عبور از روزنامه کاغذی در موسسه همشهری

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز، اعضای شورای اسلامی شهر تهران پس از ارائه گزارش مدیرعامل موسسه همشهری بر لزوم توجه بیشتری به مسائل اجتماعی و همچنین بکارگیری حوزه رسانه‌های دیجیتال در موسسه همشهری تاکید کردند.

 اعضای شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و پنجاه و پنجمین جلسه علنی شورا پس از استماع گزارش مدیرعامل موسسه همشهری در طرح پرسش و انتقادات خود درباره موسسه همشهری مسائل مختلفی را مطرح کردند. در همین راستا آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: هنگامیکه در مورد رسانه صحبت می‌کنیم باید نگاه متفاوتی داشته باشیم و رویکرد متفاوتی نسبت به سایر مسائل شخصی در پیش بگیریم. باید به این نکته توجه کنیم که همشهری در چه وضعیتی تحویل مدیریت شهری جدید شد و اگر بپذیریم فضای روزنامه نگاری در دنیا تغییر کرده است، باید متناسب با آن تصمیم‌های درستی اتخاذ کنیم.
 
وی ادامه داد: اگر به این نتیجه رسیدیم که روزنامه کاغذی دیگر اصل نیست و فضای مجازی و رسانه‌های دیجیتال مورد توجه قرار گرفته‌اند باید کمک کنیم که این رسانه نیز متناسب با وظایف جدید خود حرکت کند.
 
آخوندی تاکید کرد: همشهری همیشه رسانه مورد علاقه مردم بوده اما هیچ گاه رسانه تاثیرگذار در فضای کشور نبوده است. متاسفانه در دوره گذشته ظرف مدت چهار سال روزنامه همشهری از جایگاه خوبی که داشت تنزل دادند و به وضعیتی رساندند که به مدیریت شهری ششم تحویل داده شد. بی تردید باید کار با تصویر در مجموعه همشهری انجام شود و اگر خبرنگار در تراز جمهوری اسلامی ایران تربیت شود کار بسیار خوبی است. خبرنگاری که با حوادث روز وظایفش فراموش نشود.
 
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ادامه داد: در مورد رویکرد روزنامه همشهری نکاتی از سوی اعضا مطرح شد که باید در حوزه اجتماعی و شهری ورود پیدا کند. بی تردید زحمات زیادی در این روزنامه کشیده شده ولی باید این حوزه اجتماعی تقویت و به عنوان رویکرد اصلی قرار بگیرد.
 
وی خطاب به مدیرعامل موسسه همشهری گفت: از فشارها نترسید، رویکرد شما در همشهری درست است. همه رسانه‌ها وظیفه اصلی دارند که آن حمایت از نظام جمهوری اسلامی است. همشهری هم حتما باید در مورد مسائل روز موضع گیری داشته باشد ولی بر اساس نظر اعضای شورا باید مسائل اجتماعی را بیشتر مورد توجه قرار دهد.
 
آخوندی در ادامه سخنانش با بیان اینکه دوستانی که مدیریت شهری گذشته را بر عهده داشتند در حال حاضر نمی‌خواهند در مورد باغات اظهار نظر کنند تا مناظره برگزار کنند و به گفته او در حالیکه باید برای برخی اقدامات‌شان محاکمه شوند، افزود: شما این وضعیت شهر را تحویل دادید و دم از مناظره می‌زنید؟ در حالیکه شما باید محاکمه شوید.
 
وی ادامه داد: البته عنوان شدن این صحبت‌ها در نزدیکی انتخابات است ولی مردم مسائل مختلف را فراموش نمی‌کنند.
 
عضو شورای شهر ششم همچنین با اشاره به آنچه " حقوق‌های آنچنانی" برخی‌ها در مدیریت شهری سابق در موسسه همشهری خواند گفت که چرا فکری برای آینده این روزنامه نکرده‌اند و برخی را متهم کرد که در حال حاضر آنها نیز در روزنامه‌هایشان حرف‌های بی بی سی و من‌وتو و ... را تیتر می‌کنند و در فضای کشور موش می‌دوانند.
 
قائمی نیز پس از ارائه گزارش مدیرعامل موسسه همشهری گفت: در ادوار گذشته یعنی از دوره دوم شورای شهر تهران مصوبه‌ای وجود داشت که یک نفر از اعضای شورا بر عملکرد موسسه همشهری نظارت داشته است ولی این مصوبه زمان دار بود و حال نیاز است که پس از بررسی اگر امکان اجرای آن وجود دارد، مجددا احیاء شود و اعضای ناظر در همشهری معرفی شوند.
 
در ادامه آقامیری دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به بازدید اخیر خود از روزنامه همشهری گفت: انسجام خوبی را در این موسسه مشاهده کردیم و شاهد اتخاذ رویکرد جدید که رویکردی قابل تحسین است، در این موسسه بودیم.
 
وی افزود: از مواضع انقلابی آقای مهدیان تشکر می‌کنم، رویکرد خوبی که در اغتشاشات و موضوع عفاف و حجاب داشتند قابل تقدیر است. نگاه ویژه‌ای در محلات تهران باید در این روزنامه وجود داشته باشد. باید از روزنامه کاغذی عبور کرد. این موضوع واقعیتی است که دیگر روزنامه‌های کاغذی جواب نمی‌دهد و رویکرد جدید در بخش رسانه‌های دیجیتال آغاز شده است.
 
در ادامه اقراریان دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز با تاکید بر پیشنهاد قائمی در خصوص انتخاب یکی از اعضای شورا به عنوان ناظر در موسسه همشهری گفت: در شوراهای کشور این موضوع روال است که اعضای شورا به عنوان ناظر در شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری‌ها انتخاب شوند. این موضوع موجب ارتقاء حوزه نظارتی شورا خواهد شد. لذا نه تنها در همشهری بلکه در همه سازمان‌ها و دستگاه‌های شهرداری باید یک عضو ناظر از شورا وجود داشته باشد و گزارش‌های دوره‌ای نیز ارائه شود و این پیشنهاد خوبی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.
 
در ادامه پرویز سروری نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران هم درباره ارائه گزارش موسسه همشهری اظهار کرد: روز گذشته مقرر بود یکی از سازمان‌های شهرداری در جلسه امروز ارائه گزارش داشته باشد که دیروز به دلایلی کنسل شد و در ظهر روز گذشته به آقای مهدیان اعلام شد که امروز ارائه گزارش داشته باشند. بر همین اساس موفق به تهیه پاورپوینت نشدند.
 
وی افزود: قطعا روزنامه همشهری روزنامه‌ای اجتماعی است ولی حتما یک روزنامه انقلابی است. انتقاد ما در گذشته این بود که چرا همشهری در جریانات سیاسی دخالت نمی‌کند. شورای شهر فعلی شورای انقلابی است، همشهری هم باید روزنامه‌ای انقلابی باشد. در حال حاضر همشهری به روزنامه‌ای بدل شده که از هر قسمت آن می‌توان استفاده کرد. امیدواریم نقاط ضعف مرتفع شود و هر روز نسبت به قبل وضعیت بهتری را داشته باشد.
در ادامه مهدیان مدیرعامل موسسه همشهری پس از استماع سخنان اعضای شورای شهر گفت: نگاه همشهری سیاسی نیست؛ بلکه روزنامه ما انقلابی است و ما نمی‌توانیم نسبت به اتفاقاتی که در کشور می‌افتد بی اعتنا باشیم و با این حال 70 درصد محتوای این روزنامه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی است و تنها یک صفحه سیاسی دارد.
 
وی با بیان اینکه ما در این دوره از توان نیروهای سابق مجموعه بهره بردیم، اظهار کرد: اصلا و ابدا نمی‌توان دسته بندی‌هایی برای موضوعات انجام دهیم چرا که گاهی یک اتفاق شهری تبدیل به یک موضوع سیاسی می‌شود و ما باید به آن بپردازیم اما به هیچ عنوان همشهری روزنامه سیاسی به معنای تبدیل شدن به روزنامه حزبی و جناحی نیست.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: