جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 26 تير 1402     
حذف پارک حاشیه‌ای در برخی از معابر تهران

 به گزارش گروه حوادث ترافیکی تهرانی نیوز، رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از حذف پارک حاشیه‌ای در برخی از معابر تهران خبر داد.

سرهنگ مصطفی زینی‌وند درباره دلیل حذف پارک حاشیه‌ای در پایتخت گفت:‌ در اغلب کلان‌شهرها و به خصوص معابر اطراف مراکز کسب و کار و تجارت، معضل پارک کردن خودروها بسیاری خود را نشان می‌دهد. در این شرایط و با توجه به اینکه معابر برای وضعیت فعلی و مهار ترافیکی این روزها طراحی و ساخته نشده‌اند، این مشکل بیشتر از قبل خود را نشان می‌دهد.
 
زینی‌وند با بیان اینکه توقفات دوبله بیشتر باعث تشدید ترافیک می‌شود، گفت:‌در این شرایط خودروهایی که قصد عبور از یک خیابان را دارند نمی‌توانند به راحتی از آن عبور کنند و همین موضوع سبب می‌شود که در روند ترافیک اخلال ایجاد شود. به علاوه اینکه پارک در دو طرف معابر مشکلاتی از قبیل ایمنی تردد را نیز ایجاد می‌کند.
 
وی ادامه داد: متاسفانه در برخی از معابری مراکز  اداری تجاری در آن واقع شده بعضا شاهد پارک خودرو در وسط معابر نیز هستیم. این مراکز در مناطق پرمخاطب و پرتردد ساخته شده و جای  پارک مناسب برای آن تعبیه نشده است. همین موضوع هم سبب شده که فضای  پارکینگ مناسب و کافی در آن وجود نداشته باشند و مراجعان از هر فضایی از جمله وسط معابر برای پارک خودرو استفاده کنند.
 
زینی‌وند با بیان اینکه هر خودرو به ۱۴ مترمربع فضا برای پارک کردن نیاز دارد، گفت: این فضایی است که توسط یک خودرو اشغال می‌شود و حالا محاسبه کنید که اگر خودرویی در جای نامناسب پارک شود چگونه حقوق  شهروندی  را ضایع می‌کند و اگر این کار تکرار  شود و در سطح معابر دیگر  هم این اتفاق بیافتد چه ترافیکی ایجاد می‌شود، ما معتقدیم که معابر  متعلق  به عموم مردم است و باید برای استفاده همه شهروندان قرار بگیرد.
 
رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه محل‌هایی که پارک حاشیه‌ای مشکلاتی را در آن ایجاد کرده بود، شناسایی شده است، گفت: در این معابر ماموران پلیس راهور اقدام به سرکشی‌های مدام و بازدید از محل‌هایی که پارک حاشیه‌ای در آن مشکلاتی را ایجاد کرده بود، می‌کنند.
 
به گفته وی رانندگان باید بدانند که توقف در محل‌های نامناسب حتی برای یک یا دو دقیقه مشکلات عدیده‌ای را برای سایر شهروندان ایجاد می‌کند و این درحالی است که در برخی اوقات خروج یک خودرو از محل پارک نیز در محل‌های شلوغ باعث ایجاد ترافیک می‌شود و ممکن است طول صف خودروها در پشت سر آنها ایجاد شود. برخی از رانندگان هم در  این شرایط  وقتی پلیس برای اعمال قانون تخلف آنها سر  می‌رسد با ماموران بحث هم می‌کنند و خواستار جریمه نشدن هستند، در حالی که توقفشان دقایق زیادی از وقت صدها نفر را در ترافیک اتلاف کرده که اگر با جمعیت آن را حساب کنیم، شامل هدر رفت صدها ساعت می‌شود.
 
زینی‌وند ادامه داد:‌ در همین راستا تیم‌های اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از محل‌هایی که دارای معضل  و مشکل پارک حاشیه‌ای بودند بازدید کرده و راهکارهای مختلفی را برای رفع گره‌های ترافیکی درنظر گرفتند و   فضاهایی که در وسط  معابر برای پارک خودروها بود، با اصلاح هندسی و نصب علائم گرفته شد و به تردد عابرین پیاده و عبور ایمن آنها و همچنین برای تردد خودروهای امدادی  اختصاص یافت.
 
وی ادامه داد:‌ این ترافیک و تخلفات ساکن می‌تواند مشکلاتی از قبیل عدم امدادرسانی به موقع و کم شدن ایمنی تردد در  محدوده تقاطع‌ها و نقاط‌ کور، معضلات عابرین پیاده و ... درپی داشته باشد که درنهایت تصادفات را افزایش می‌دهد. پلیس همه این موارد شناسایی کرد و متناسب با هرمحل  راهکارهای  متناسب  را ایجاد کرده است.
 
رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در ادامه کامیون‌های حمل اثاثیه را یکی از معضلات جدی در بحث  ایجاد ترافیک و توقفات دوبله در  سطح معابر تهران دانست و گفت:‌ عابران پیاده با توقف این کامیونت‌ها در  وسط معابر دیگر  قادر به تردد ایمن نیستند و مجبورند از سطح سواره رو تردد کنند.
 
به گفته زینی‌وند، تمرکز  اجرای این طرح در  مناطق  مرکزی  و شمالی شهر  تهران است چرا که مشکلات مربوط به پارک حاشیه‌ای بیشتر در این مناطق پیش آمده است. در این مناطق رانندگانی که قصد دارند از  بین خودروهایی که در  وسط  معابر پارک کرده‌اند، عبور کنند، قطعا با مشکل تردد مواجه می‌شدند و و برای ساکنان هم مشکلاتی ایجاد شده بود. همچنین با حذف  پارک‌های حاشیه‌ای خودروهای امدادی و انتظامی به راحتی می‌توانند در  مواقع اضطرار  در  محل ماموریت خود حاضر شوند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: